Koncepce marketingové komunikace Českého svazu házené
Concept of marketing communication of the Czech Handball Association
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101947Identifiers
Study Information System: 190235
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
házená, Český svaz házené, marketingová komunikace, polostrukturované interview, rozhovory pomocí návoduKeywords (English)
handball, Czech handball federation, marketing communication, semi-structured interview, interview using the instructionNázev: Koncepce marketingové komunikace Českého svazu házené Cíle: Cílem této diplomové práce je předložit návrhy na zlepšení marketingové komunikace ČSH. Tyto návrhy budou vytvořeny na základě zanalyzování a zhodnocení současného stavu marketingové komunikace Českého svazu házené. Metody: Potřebná data k výzkumu byla shromážděna prostřednictvím kvalitativních metod. Mezi ně patří analýza příslušných dokumentů, polostrukturované interview se specialistkou komunikace Českého svazu házené a rozhovory pomocí návodu s aktivními hráči a s fanoušky. Teoretická část práce byla zpracována pomocí studia odborné literatury. Výsledky: Výsledkem diplomové práce je návrh marketingové komunikace, která vychází ze zjištěných předností a nedostatků té současné. Návrh vychází z reálných možností Českého svazu házené a je založen hlavně na finančně nenáročných nástrojích, tzn. na online marketingu, PR a podpoře prodeje. Klíčová slova: házená, Český svaz házené, marketingová komunikace, polostrukturované interview, rozhovory pomocí návodu
Title: Concept of marketing communication of the Czech handball federation Objectives: The aim of this thesis is create a project presenting proposals for the improvement of the marketing communication of the Czech handball federation. These proposals will be based on analyzing and evaluating the current state of the marketing communication of the Czech Handball federation. Methods: The necessary data for this thesis was collected by qualitative methods. These methods include an analysis of relevant documents, a semi-structured interview with communications specialist of the Czech handball federation and structured interviews with active players and fans. The theoretical part was completed by a study of academic literature. Results: The result of the thesis is the proposal of the new marketing communication, which is based on the found strengths and weaknesses of the current one. The proposal is based on the real possibilities of the Czech handball federation. The proposal is mainly composed of financially low-cost tools - online marketing, PR, and sales promotion. Keywords: handball, Czech handball federation, marketing communication, semi-structured interview, interview using the instruction