Case management v nízkoprahových službách - případová studie
Case management in low-treshold centers - case study
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101455Identifiers
Study Information System: 196622
Collections
- Kvalifikační práce [4587]
Author
Advisor
Referee
Bém, Pavel
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
Addictology
Department
Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Prague
Date of defense
10. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
case management, nízkoprahová zařízení, závislost, návykové látkyKeywords (English)
case management, low-treshold centers, addiction, addictive substancesVýchodiska: Hlavním důvodem pro zpracování tématu, je představit možnosti léčby klientů/pacientů závislých na návykových látkách, jestliže odmítají léčbu v psychiatrické či jiné odborné instituci. Teoretická část práce se primárně zabývá dosavadními teoretickými poznatky v oblastech poradenského/terapeutického vzt jeho hranicích, a metodě case managementu. Dále poskytuje přehled vybraných psychoterapeutických směrů, které by autorky mohly být práci s vhodné. Empirická část shrnuje příběh klienta a vývoj vztahu s poradcem ve dvouletém časovém intervalu. Kromě autentických rozhovorů práce popisuje změny v motivaci klienta k a orientuje se na klíčové faktory, které na jeho rozhodnutí mohly mít vliv. Součástí jsou také témata hranic a etiky, která jsou v poradenském/terapeutickém vztahu často diskutovaná. Cíl a výzkumné otázky Hlavním cílem práce bylo popsat případ vedení klienta nízkoprahovém zařízení pro drogově závislou klientelu poukázat na s pracovníkem na jeho cestě k další řadě práce zkoumá aspekty, které jsou pro klienta během spolupráce důležité a vyhodnocuje úspěšnost dosažení stanovených cílů. Údaje byly získány jednom případě použitím dotazníku primárně prostřednictvím nestrukturovaných individuálních rozhovorů mezi klientem a poradcem či jiným pracovníkem kontaktního centra. Tyto rozhovory byly...
its boundaries, the recovery principle, patient's motivation and the case management provides the description of changes in client's motivation to abstain and f consequently, written down and recorded with the organization's internal system and was also carried out. The client's casuistry was chosen by method of ultimate selection, as it Studying the qualitative relation and its effects on client's transformation progress, it may client's positive relation with the counsellor could imply their occurrence. Further, aspects - - -