Procedural building reconstruction from building outlines
Procedurální rekonstrukce budov z půdorysů
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100914Identifikátory
SIS: 200382
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
22. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Procedurální modelování, syntéza textur, architektura, algoritmus bez gramatikKlíčová slova (anglicky)
Procedural modeling, texture synthesis, architecture, grammar-free algorithmV této práci je prezentována metoda, která rychle procedurálně vytváří přesvědčivě vypadající budovy ze zadaných obrysů. Podobných metod již několik existuje a liší se v rychlosti vydávání výsledků a v množství detailů na těchto výsledcích. Každá z těchto metod vyhovuje jiným potřebám. Uživatel může potřebovat rychlost spíše než komplexnost výsledků nebo dávat přednost lépe vypadajícím výsledkům před robustností metody vůči jakýmkoliv vstupům. Metoda, která je přednesena v této práci, prioritizuje rychlost a poloautomatický přístup. Na vstupu přijímá půdorysy budov a také některé další parametry, jako například výšku, a poté zrekonstruuje budovu s valbovou střechou a syntetizuje uvěřitelné textury. Výstupy algoritmu mohou být pak využity mimo jiné v leteckých simulátorech jako rychlá rekonstrukce rozsáhlých městských oblastí z dat dostupných například z Open Street Maps.
This thesis presents a method for fast procedural generation of plausible buildings out of their outlines. There are a few methods in existence varying in their speed and in the amount of detail in their results. All of these methods can be utilized on diverse occasions. The user might prefer speed over complexity or maybe better-looking results over robustness to every input. The method presented in this thesis prefers speed and semi-automatic approach. It takes building outlines as an input along with some user defined parameters such as height, reconstructs the building mass with a general hip roof, and synthetizes plausible textures. The results can be then used for example in flight simulators for fast reconstruction of large urban areas based on the data available through, e.g., Open Street Maps.