dc.contributor.advisor | Kubalík, Štěpán | |
dc.creator | Osičková, Klaudie | |
dc.date.accessioned | 2018-07-20T10:01:01Z | |
dc.date.available | 2018-07-20T10:01:01Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100276 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku estetického potenciálu nižších smyslů. Toto téma se opakovaně stává prubířským kamenem přijatelnosti teorií estetické zkušenosti. V této práci bude nahlíženo primárně prizmatem pojmu psychické distance, který představil Edward Bullough. Nejenže se Bullough sám problematice nižších smyslů v souvislosti s estetickou zkušeností věnuje, ale k jeho úvahám se vracejí a navazují na ně i mnozí další autoři a autorky zabývající se tímto tématem v druhé polovině dvacátého století (Arnold Berleant, Carolyn Korsmeyer, Allen Casebier či George Dickie). Práce by měla prezentovat jak samotnou problematiku rozlišení nižších a vyšších smyslů, tak kriticky zhodnotit řešení tohoto tématu, které se opírá o pojem psychické distance, ve světle (mnohdy spíše kritické) recepce tohoto pojmu ze strany angloamerického estetického myšlení druhé poloviny dvacátého století. Klíčová slova nižší smysly * psychická distance * Edward Bullough * estetická zkušenost | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the aesthetic potential of lower senses. This topic has repeatedly become the cornerstone of the acceptance of the theories of aesthetic experience. This work will be viewed primarily by the prism of the concept of psychical distance introduced by Edward Bullough. Not only does Bullough devote himself to the problem of inferior senses in connection with the aesthetic experience, but to his reflections are returned and followed by many other authors dealing with this topic in the second half of the twentieth century (Arnold Berleant, Carolyn Korsmeyer, Allen Casebier or George Dickie). The work should present both the problem of the distinction between lower and higher senses, as well as the critique of the solution of this topic, based on the concept of psychical distance, in the light of (often rather critical) reception of this notion by Anglo-American aesthetic thinking of the second half of the twentieth century. Keywords lower senses * psychical distance * Edward Bullough * aesthetic experience | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | lower senses|psychical distance|Edward Bullough|aesthetic attitude | en_US |
dc.subject | nižší smysly|psychická distance|Edward Bullough|estetický postoj | cs_CZ |
dc.title | Psychická distance a otázka estetické relevance nižších smyslů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-19 | |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 198910 | |
dc.title.translated | Psychical distance and the question of aesthetic relevance of lower senses | en_US |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku estetického potenciálu nižších smyslů. Toto téma se opakovaně stává prubířským kamenem přijatelnosti teorií estetické zkušenosti. V této práci bude nahlíženo primárně prizmatem pojmu psychické distance, který představil Edward Bullough. Nejenže se Bullough sám problematice nižších smyslů v souvislosti s estetickou zkušeností věnuje, ale k jeho úvahám se vracejí a navazují na ně i mnozí další autoři a autorky zabývající se tímto tématem v druhé polovině dvacátého století (Arnold Berleant, Carolyn Korsmeyer, Allen Casebier či George Dickie). Práce by měla prezentovat jak samotnou problematiku rozlišení nižších a vyšších smyslů, tak kriticky zhodnotit řešení tohoto tématu, které se opírá o pojem psychické distance, ve světle (mnohdy spíše kritické) recepce tohoto pojmu ze strany angloamerického estetického myšlení druhé poloviny dvacátého století. Klíčová slova nižší smysly * psychická distance * Edward Bullough * estetická zkušenost | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the aesthetic potential of lower senses. This topic has repeatedly become the cornerstone of the acceptance of the theories of aesthetic experience. This work will be viewed primarily by the prism of the concept of psychical distance introduced by Edward Bullough. Not only does Bullough devote himself to the problem of inferior senses in connection with the aesthetic experience, but to his reflections are returned and followed by many other authors dealing with this topic in the second half of the twentieth century (Arnold Berleant, Carolyn Korsmeyer, Allen Casebier or George Dickie). The work should present both the problem of the distinction between lower and higher senses, as well as the critique of the solution of this topic, based on the concept of psychical distance, in the light of (often rather critical) reception of this notion by Anglo-American aesthetic thinking of the second half of the twentieth century. Keywords lower senses * psychical distance * Edward Bullough * aesthetic experience | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |