Show simple item record

German Language Support in Poland and the Czech Republic: Two Case Studies
Podpora němčiny v Polsku a Česku: Dvě případové studie
dc.contributor.advisorZelená, Alena
dc.creatorBartoňová, Denisa
dc.date.accessioned2020-08-17T13:50:53Z
dc.date.available2020-08-17T13:50:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99985
dc.description.abstractPráce se zabývá podporou němčiny v Polsku a v Česku, a to konkrétně ve školním vzdělávání. Práce se zaměřuje na školní stupně, které předchází vysokoškolskému vzdělávání, tedy na primární a oba stupně sekundárního vzdělávání. Stav podpory němčiny je v práci nahlížen z pohledu aktivit Spolkové republiky Německo, a tady konkrétně iniciativ jeho Zahraniční kulturní a vzdělávací politiky (AKBP). Ta zastřešuje mnohé instituce, které se za podporu němčiny v zahraničí zasazují. Dále práce zohledňuje podporu němčiny ze strany polských a českých politických činitelů. Hlavní roli hrají jejich kroky, které vedly buď k navýšení počtu žáků, kteří se němčinu ve škole učí, nebo ke zlepšení kvality výuky němčiny. Mezi ně patří především školní reforma jak v Polsku, tak v Česku, která zavedla povinný druhý cizí jazyk již na prvním stupni sekundárního vzdělávání. Dále to jsou různé kampaně a iniciativy, které mají výhody znalostí němčiny mezi žáky zpopulárnit. Na závěr práce porovnává stav podpory němčiny v Polsku a Česku.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis concerns with the support of German language in Poland and in the Czech Republic and so specifically in the school education. The thesis focuses on the pre-university levels of education, ie primary and both secondary education levels. The state of the support of German language is viewed in the thesis from the perspective of the activities of the Federal Republic of Germany and here namely the initiatives of its Foreign Cultural and Educational Policy (AKBP). This roofs many institutes that promote German in abroad. Further the thesis regards the support of German language from Polish and Czech political authorities. The main roles are played by their steps which have led either to increasing the number of pupils learning German language at school or to improving the quality of German lessons. These include, above all, school reform in both Poland and the Czech Republic, which introduced a compulsory second foreign language already in the lower secondary educational level. Furthermore, there are different campaigns and initiatives that should make the gaining of German language knowledge among pupils more popular. In conclusion the thesis compares the state of the support of German language in Poland and the Czech Republic.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGerman language supporten_US
dc.subjectstate initiatives for the fostering of German classesen_US
dc.subjectschool reformsen_US
dc.subjectdevelopment trends in German language classesen_US
dc.subjectprimary and secondary educationen_US
dc.subjectpupils learning Germanen_US
dc.subjectPoland and the Czech Republicen_US
dc.subjectPodpora němčinycs_CZ
dc.subjectstátní iniciativy na podporu výuky němčinycs_CZ
dc.subjectškolní reformycs_CZ
dc.subjectvývojové trendy ve výuce němčinycs_CZ
dc.subjectzákladní a střední vzdělávánícs_CZ
dc.subjectžáci učící se německycs_CZ
dc.subjectPolsko a Českocs_CZ
dc.titleDeutschförderung in Polen und Tschechien: Zwei Fallstudiende_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId201103
dc.title.translatedGerman Language Support in Poland and the Czech Republic: Two Case Studiesen_US
dc.title.translatedPodpora němčiny v Polsku a Česku: Dvě případové studiecs_CZ
dc.contributor.refereeŠmidrkal, Václav
dc.identifier.aleph002193266
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech-German Studiesen_US
thesis.degree.disciplineČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech-German Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá podporou němčiny v Polsku a v Česku, a to konkrétně ve školním vzdělávání. Práce se zaměřuje na školní stupně, které předchází vysokoškolskému vzdělávání, tedy na primární a oba stupně sekundárního vzdělávání. Stav podpory němčiny je v práci nahlížen z pohledu aktivit Spolkové republiky Německo, a tady konkrétně iniciativ jeho Zahraniční kulturní a vzdělávací politiky (AKBP). Ta zastřešuje mnohé instituce, které se za podporu němčiny v zahraničí zasazují. Dále práce zohledňuje podporu němčiny ze strany polských a českých politických činitelů. Hlavní roli hrají jejich kroky, které vedly buď k navýšení počtu žáků, kteří se němčinu ve škole učí, nebo ke zlepšení kvality výuky němčiny. Mezi ně patří především školní reforma jak v Polsku, tak v Česku, která zavedla povinný druhý cizí jazyk již na prvním stupni sekundárního vzdělávání. Dále to jsou různé kampaně a iniciativy, které mají výhody znalostí němčiny mezi žáky zpopulárnit. Na závěr práce porovnává stav podpory němčiny v Polsku a Česku.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis concerns with the support of German language in Poland and in the Czech Republic and so specifically in the school education. The thesis focuses on the pre-university levels of education, ie primary and both secondary education levels. The state of the support of German language is viewed in the thesis from the perspective of the activities of the Federal Republic of Germany and here namely the initiatives of its Foreign Cultural and Educational Policy (AKBP). This roofs many institutes that promote German in abroad. Further the thesis regards the support of German language from Polish and Czech political authorities. The main roles are played by their steps which have led either to increasing the number of pupils learning German language at school or to improving the quality of German lessons. These include, above all, school reform in both Poland and the Czech Republic, which introduced a compulsory second foreign language already in the lower secondary educational level. Furthermore, there are different campaigns and initiatives that should make the gaining of German language knowledge among pupils more popular. In conclusion the thesis compares the state of the support of German language in Poland and the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021932660106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV