Email marketing RunCzech běžecké ligy
Email marketing RunCzech Running League
Email marketing RunCzech běžecké ligy
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99933Identifiers
Study Information System: 193042
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Hrabánková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Slovak
Grade
Very good
Keywords (Czech)
E-mail, e-mail marketing, marketingová automatizácia, automatizácia v e-mail marketingu, uvítacie séria, RunCzech, RunCzech běžecká ligaKeywords (English)
E-mail, e-mail marketing, marketing automation, e-mail automation, welcome series, RunCzech, RunCzech Running LeagueAnotácia Cieľom diplomovej práce je analyzovať súčasný stav e-mail marketingu RunCzech běžecké ligy, na základe získaných teoretických poznatkov a autorovej skúsenosti s tvorbou automatizovaných kampaní navrhnúť uvítaciu sériu e-mailov a následne ju za pomoci nástroja MailChimp implementovať do praxe. Teoretická časť práce poskytuje ucelený prehľad o e-mail marketingu, optimalizácie a automatizácie e-mailových kampaní. Predmetom analýzy je nielen vyhodnotenie úspešnosti uvítacej série e-mailov a porovnanie dosiahnutých hodnôt výkonnostných metrík s hodnotami metrík štandardne zasielaných promo e-mailov, ale aj zhodnotenie dopadu zaslania uvítacej kampane na ďalšie správanie a loajalitu príjemcov.
The aim of this diploma thesis is to analyse current status of the RunCzech Running League e- mail marketing, based on acquired theoretical knowledge and author's experience with creation of automated e-mail campaigns to design an automated welcome series and implement it by means of MailChimp. The theoretical part provides a comprehensive overview of e-mail marketing, optimization and automation of e-mail campaigns. The subject of the analysis is not only to evaluate the success of the implemented welcome series and to compare the performance metrics achieved with the metrics of standard promotional e-mails sent by the company, but also to evaluate the impact of the welcome campaign on the behaviour and loyalty of its' recipients.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Informační systémy v České školní inspekci a možnosti jejich využití
Defence status: DEFENDEDNováková, Miluše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 19. 6. 2013Cílem mé bakalářské práce je zmapování informačního systému v České školní inspekci, zjištění možných nedostatků a zpracování návodu na jejich odstranění. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky, které se týkají ... -
Marketingový výzkum image značky RunCzech
Defence status: DEFENDEDMartincová, Andrea (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2019)Date of defense: 7. 5. 2019Title: Marketing research of RunCzech brand image Objectives: The aim of this work is to analazye through research the image of brand RunCzech.on czech market and to compare it with brand identity. Results will provide ... -
Analýza online komunikace série běžeckých závodů RunCzech v porovnání se zahraničními maratony
Defence status: DEFENDEDMachytka, Matěj (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 21. 6. 2017Tato práce se zabývá zkoumáním, zhodnocením a optimalizací online komunikace společnosti Prague International Marathon, potažmo největším českým seriálem běžeckých závodů RunCzech. Cíle této práce jsou naplňovány za pomoci ...