dc.contributor.advisor | Obstová, Zora | |
dc.creator | Veselý, Viktor | |
dc.date.accessioned | 2018-07-17T09:49:48Z | |
dc.date.available | 2018-07-17T09:49:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/99890 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce si klade za cíl systematizovat poznatky o užití členu určitého, neurčitého a nulového v italském a německém jazyce. Teoretická část vychází z tradičních gramatik užívaných při výuce na středních a vysokých školách. Navíc nabízí kontrastivní analýzu z perspektivy českých rodilých mluvčích na podkladu srovnávací gramatiky a uvádí možnosti překladu členu do češtiny. Praktická část se věnuje analýze dostupných didaktických materiálů pro výuku němčiny a italštiny jako cizích jazyků a komentuje míru zpracování problematiky členu. Následuje didaktický experiment, který byl proveden na vzorku studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jenž indikuje nejčastější chyby českých rodilých mluvčích v užití členu v obou jazycích. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to provide a systematic review of the use of the definite, indefinite and zero articles in Italian and German. The theoretical part draws from the traditional grammars used in high schools and at universities. Furthermore, it provides a contrastive analysis from the viewpoint of Czech native speakers based on the contrastive grammar and offers possible translations of the articles to the Czech language. The practical part analyses the available teaching materials of German and Italian for foreigners and evaluates the extent to which the topic of articles is presented. This part is followed by a didactic experiment, carried out at the Faculty of Arts of the Charles University, covering the most frequent mistakes made by Czech native speakers regarding the use of articles in either of these languages. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | definite article|indefinite article|Italian|German|didactics | en_US |
dc.subject | člen určitý|člen neurčitý|italština|němčina|didaktika | cs_CZ |
dc.title | Člen určitý, neurčitý a nulový v italštině a němčině z perspektivy českých rodilých mluvčích | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-18 | |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 178968 | |
dc.title.translated | The Definite, Indefinite and Zero Articles in Italian and in German from the Perspective of Czech Native Speakers | en_US |
dc.contributor.referee | Štichauer, Pavel | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Italianistic - German Language and Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Italianistika - Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Italianistika - Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Italianistic - German Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce si klade za cíl systematizovat poznatky o užití členu určitého, neurčitého a nulového v italském a německém jazyce. Teoretická část vychází z tradičních gramatik užívaných při výuce na středních a vysokých školách. Navíc nabízí kontrastivní analýzu z perspektivy českých rodilých mluvčích na podkladu srovnávací gramatiky a uvádí možnosti překladu členu do češtiny. Praktická část se věnuje analýze dostupných didaktických materiálů pro výuku němčiny a italštiny jako cizích jazyků a komentuje míru zpracování problematiky členu. Následuje didaktický experiment, který byl proveden na vzorku studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jenž indikuje nejčastější chyby českých rodilých mluvčích v užití členu v obou jazycích. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to provide a systematic review of the use of the definite, indefinite and zero articles in Italian and German. The theoretical part draws from the traditional grammars used in high schools and at universities. Furthermore, it provides a contrastive analysis from the viewpoint of Czech native speakers based on the contrastive grammar and offers possible translations of the articles to the Czech language. The practical part analyses the available teaching materials of German and Italian for foreigners and evaluates the extent to which the topic of articles is presented. This part is followed by a didactic experiment, carried out at the Faculty of Arts of the Charles University, covering the most frequent mistakes made by Czech native speakers regarding the use of articles in either of these languages. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |