Zobrazit minimální záznam

The Definite, Indefinite and Zero Articles in Italian and in German from the Perspective of Czech Native Speakers
dc.contributor.advisorObstová, Zora
dc.creatorVeselý, Viktor
dc.date.accessioned2018-07-17T09:49:48Z
dc.date.available2018-07-17T09:49:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99890
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl systematizovat poznatky o užití členu určitého, neurčitého a nulového v italském a německém jazyce. Teoretická část vychází z tradičních gramatik užívaných při výuce na středních a vysokých školách. Navíc nabízí kontrastivní analýzu z perspektivy českých rodilých mluvčích na podkladu srovnávací gramatiky a uvádí možnosti překladu členu do češtiny. Praktická část se věnuje analýze dostupných didaktických materiálů pro výuku němčiny a italštiny jako cizích jazyků a komentuje míru zpracování problematiky členu. Následuje didaktický experiment, který byl proveden na vzorku studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jenž indikuje nejčastější chyby českých rodilých mluvčích v užití členu v obou jazycích.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to provide a systematic review of the use of the definite, indefinite and zero articles in Italian and German. The theoretical part draws from the traditional grammars used in high schools and at universities. Furthermore, it provides a contrastive analysis from the viewpoint of Czech native speakers based on the contrastive grammar and offers possible translations of the articles to the Czech language. The practical part analyses the available teaching materials of German and Italian for foreigners and evaluates the extent to which the topic of articles is presented. This part is followed by a didactic experiment, carried out at the Faculty of Arts of the Charles University, covering the most frequent mistakes made by Czech native speakers regarding the use of articles in either of these languages.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdefinite article|indefinite article|Italian|German|didacticsen_US
dc.subjectčlen určitý|člen neurčitý|italština|němčina|didaktikacs_CZ
dc.titleČlen určitý, neurčitý a nulový v italštině a němčině z perspektivy českých rodilých mluvčíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId178968
dc.title.translatedThe Definite, Indefinite and Zero Articles in Italian and in German from the Perspective of Czech Native Speakersen_US
dc.contributor.refereeŠtichauer, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic - German Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineItalianistika - Německý jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistika - Německý jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic - German Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl systematizovat poznatky o užití členu určitého, neurčitého a nulového v italském a německém jazyce. Teoretická část vychází z tradičních gramatik užívaných při výuce na středních a vysokých školách. Navíc nabízí kontrastivní analýzu z perspektivy českých rodilých mluvčích na podkladu srovnávací gramatiky a uvádí možnosti překladu členu do češtiny. Praktická část se věnuje analýze dostupných didaktických materiálů pro výuku němčiny a italštiny jako cizích jazyků a komentuje míru zpracování problematiky členu. Následuje didaktický experiment, který byl proveden na vzorku studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jenž indikuje nejčastější chyby českých rodilých mluvčích v užití členu v obou jazycích.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to provide a systematic review of the use of the definite, indefinite and zero articles in Italian and German. The theoretical part draws from the traditional grammars used in high schools and at universities. Furthermore, it provides a contrastive analysis from the viewpoint of Czech native speakers based on the contrastive grammar and offers possible translations of the articles to the Czech language. The practical part analyses the available teaching materials of German and Italian for foreigners and evaluates the extent to which the topic of articles is presented. This part is followed by a didactic experiment, carried out at the Faculty of Arts of the Charles University, covering the most frequent mistakes made by Czech native speakers regarding the use of articles in either of these languages.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV