Negativní dopady mediální slávy
Negative impacts of media fame
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99869Identifiers
Study Information System: 192878
Collections
- Kvalifikační práce [18149]
Author
Advisor
Referee
Jirák, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
česká média, celebrity, mediální sláva, psychické problémy, deprese, vliv médií, bulvární média, psychologie médiíKeywords (English)
czech media, celebrities, media fame, psychological problems, depression, media impact, tabloid, psychology of mediaPráce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
The main topic of the work is how Czech media inform about psychological problems of celebrities such as depression, manic depressive psychosis, addictive behavior, or suicide, and tries to answer the question of how much the media fame can affect these issues. The theoretical part summarizes concepts from media studies for better understanding media behaviors, for example media news selections process, concept of news values, the role of media in today's society and the difference between tabloid and serious media. From the psychological point of view, work summarizes the preconditions of psychological problems and their manifestations. It also provides brief pieces of information from official sources about lives and careers of selected celebrities. The second part of thesis is about analyzing the data, it means articles that informed about selected celebrities in connection with their psychological problems. The practical part is about finding there some common features and tendencies in media informing and also about showing differences between the ways of how tabloid and serious media present news. The result is the summary of how the media generally approach this issue, and after completing it with informations from an interview with a psychologist and some celebrities, it also outlines...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...