Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá Fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99866Identifikátory
SIS: 180015
Katalog UK: 990021930720106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macková, Veronika
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
25. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Tour de France, masová média, tištěná média, audiovizuální média, zpravodajství, zpravodajské rutiny, gaučová žurnalistika, nacionalismus a fanouškovství, Mladá fronta DNES, Česká televizeKlíčová slova (anglicky)
Tour de France, mass media, printed media, audiovisual media, news, news routines, couch journalism, nationalism and cheering, Mladá fronta DNES, Czech TelevisionDiplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
The thesis "Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015" deals with the world's most famous cycling race and the way it is presented in selected Czech media. It summarizes the basic information about the history of the race and outlines how Tour de France was referred to during given years. Based on a qualitative content analysis, the thesis also examines the news routines that appear in the output, focusing on how the production is affected by the so-called couch journalism and if the results are influenced by the journalists being fans themselves. These phenomena are examined considering six individual Tour de France races. The analyzed media include Mladá fronta DNES and Czech Television, two media flagships, as far as referring to Tour de France is concerned. One of the sources for the practical and theoretical part of this thesis are also interviews with Tomáš Jílek - reporter from Czech Television - and Tomáš Macek - reporter from Mladá fronta DNES.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
