Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá Fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99866Collections
- Kvalifikační práce [12496]
Author
Advisor
Referee
Macková, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Tour de France, masová média, tištěná média, audiovizuální média, zpravodajství, zpravodajské rutiny, gaučová žurnalistika, nacionalismus a fanouškovství, Mladá fronta DNES, Česká televize
Keywords (English)
Tour de France, mass media, printed media, audiovisual media, news, news routines, couch journalism, nationalism and cheering, Mladá fronta DNES, Czech Television
Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
The thesis "Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015" deals with the world's most famous cycling race and the way it is presented in selected Czech media. It summarizes the basic information about the history of the race and outlines how Tour de France was referred to during given years. Based on a qualitative content analysis, the thesis also examines the news routines that appear in the output, focusing on how the production is affected by the so-called couch journalism and if the results are influenced by the journalists being fans themselves. These phenomena are examined considering six individual Tour de France races. The analyzed media include Mladá fronta DNES and Czech Television, two media flagships, as far as referring to Tour de France is concerned. One of the sources for the practical and theoretical part of this thesis are also interviews with Tomáš Jílek - reporter from Czech Television - and Tomáš Macek - reporter from Mladá fronta DNES.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Defence status: DEFENDEDVojtová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 21. 6. 2017Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních ... -
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Defence status: RECOGNIZEDSmrčková, Dana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Date of defense: 29. 3. 2011School media create specific territory of media landscape. However in certain circumstances, they can be considered as organisational media, which forms a part of civil media sector, or as alternative media. School media ...