Zobrazit minimální záznam

Trends in communication between the brand and customer in the context of delelopment of social media on the example of the fashion retail Everlane
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorPavlík, Mikuláš
dc.date.accessioned2018-07-27T13:12:01Z
dc.date.available2018-07-27T13:12:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99813
dc.description.abstractThis thesis focuses on the current possibilities of corporate communication on social networks, presented on the example of Everlane fashion brand. The central theme of the whole thesis is the issue of sustainability and transparency, especially in relation to fashion. In addition to the specifications of selected social networks, such as Facebook, Twitter, and Instagram, the theoretical part presents foreign researches that examine these topics from both corporate approach and customer interest. The descriptive section of the thesis analyzes the monthly social networking experience of Everlane brand, which examines in which way, for what purposes and how differently is it possible to access each network, including interaction with the customers themselves. The main research question of the qualitative analysis is as follows: How does the Czech public evaluate interest in the topic of sustainability of the clothing industry professional and how, according to them, do fashion brands approach the topic in social media communication? Interviews with selected Czech fashion experts are conducted and analyzed through grounded theory, in order to provide an insight into the issues in the context of the local market.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na současné možnosti firemní komunikace v prostředí sociálních sítí, a to na příkladu módní značky Everlane. Ústředním tématem, které prostupuje celou prací, je otázka udržitelnosti a transparentnosti, zejména ve vztahu k módě. V teoretické části jsou kromě specifikací vybraných sítí, jimiž jsou Facebook, Twitter a Instagram, prezentovány zahraniční výzkumy, které tato témata zkoumají jak z firemního přístupu, tak z pohledu a zájmu zákazníků. V deskriptivním oddíle je analyzováno měsíční působení značky Everlane na sociálních sítích, v němž zkoumám, k jakým účelům a jak odlišně lze k jednotlivým sítím přistupovat, včetně interakce se samotnými zákazníky. Hlavní výzkumná otázka kvalitativní analýzy zní: Jak hodnotí zájem české veřejnosti o téma udržitelnosti profesionálky z oděvního odvětví a jak podle nich k tématu přistupují značky v rámci komunikace na sociálních sítích? Prostřednictvím zakotvené teorie jsou provedeny a analyzovány rozhovory s vybranými českými módními odborníky, které poskytují vhled do zkoumané problematiky v kontextu místního trhu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectmarketing módních značekcs_CZ
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectEverlanecs_CZ
dc.subjectSocial network sitesen_US
dc.subjectfashion marketingen_US
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectEverlaneen_US
dc.titleTrendy v komunikaci mezi značkou a zákazníkem v kontextu rozvoje sociálních médií na příkladu módního řetězce Everlanecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-25
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId188833
dc.title.translatedTrends in communication between the brand and customer in the context of delelopment of social media on the example of the fashion retail Everlaneen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002193019
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na současné možnosti firemní komunikace v prostředí sociálních sítí, a to na příkladu módní značky Everlane. Ústředním tématem, které prostupuje celou prací, je otázka udržitelnosti a transparentnosti, zejména ve vztahu k módě. V teoretické části jsou kromě specifikací vybraných sítí, jimiž jsou Facebook, Twitter a Instagram, prezentovány zahraniční výzkumy, které tato témata zkoumají jak z firemního přístupu, tak z pohledu a zájmu zákazníků. V deskriptivním oddíle je analyzováno měsíční působení značky Everlane na sociálních sítích, v němž zkoumám, k jakým účelům a jak odlišně lze k jednotlivým sítím přistupovat, včetně interakce se samotnými zákazníky. Hlavní výzkumná otázka kvalitativní analýzy zní: Jak hodnotí zájem české veřejnosti o téma udržitelnosti profesionálky z oděvního odvětví a jak podle nich k tématu přistupují značky v rámci komunikace na sociálních sítích? Prostřednictvím zakotvené teorie jsou provedeny a analyzovány rozhovory s vybranými českými módními odborníky, které poskytují vhled do zkoumané problematiky v kontextu místního trhu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the current possibilities of corporate communication on social networks, presented on the example of Everlane fashion brand. The central theme of the whole thesis is the issue of sustainability and transparency, especially in relation to fashion. In addition to the specifications of selected social networks, such as Facebook, Twitter, and Instagram, the theoretical part presents foreign researches that examine these topics from both corporate approach and customer interest. The descriptive section of the thesis analyzes the monthly social networking experience of Everlane brand, which examines in which way, for what purposes and how differently is it possible to access each network, including interaction with the customers themselves. The main research question of the qualitative analysis is as follows: How does the Czech public evaluate interest in the topic of sustainability of the clothing industry professional and how, according to them, do fashion brands approach the topic in social media communication? Interviews with selected Czech fashion experts are conducted and analyzed through grounded theory, in order to provide an insight into the issues in the context of the local market.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
dc.identifier.lisID990021930190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV