Trendy v komunikaci mezi značkou a zákazníkem v kontextu rozvoje sociálních médií na příkladu módního řetězce Everlane
Trends in communication between the brand and customer in the context of delelopment of social media on the example of the fashion retail Everlane
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99813Identifiers
Study Information System: 188833
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Zezulková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sociální sítě, marketing módních značek, udržitelnost, Facebook, Twitter, Instagram, EverlaneKeywords (English)
Social network sites, fashion marketing, sustainability, Facebook, Twitter, Instagram, EverlaneTato diplomová práce se zaměřuje na současné možnosti firemní komunikace v prostředí sociálních sítí, a to na příkladu módní značky Everlane. Ústředním tématem, které prostupuje celou prací, je otázka udržitelnosti a transparentnosti, zejména ve vztahu k módě. V teoretické části jsou kromě specifikací vybraných sítí, jimiž jsou Facebook, Twitter a Instagram, prezentovány zahraniční výzkumy, které tato témata zkoumají jak z firemního přístupu, tak z pohledu a zájmu zákazníků. V deskriptivním oddíle je analyzováno měsíční působení značky Everlane na sociálních sítích, v němž zkoumám, k jakým účelům a jak odlišně lze k jednotlivým sítím přistupovat, včetně interakce se samotnými zákazníky. Hlavní výzkumná otázka kvalitativní analýzy zní: Jak hodnotí zájem české veřejnosti o téma udržitelnosti profesionálky z oděvního odvětví a jak podle nich k tématu přistupují značky v rámci komunikace na sociálních sítích? Prostřednictvím zakotvené teorie jsou provedeny a analyzovány rozhovory s vybranými českými módními odborníky, které poskytují vhled do zkoumané problematiky v kontextu místního trhu.
This thesis focuses on the current possibilities of corporate communication on social networks, presented on the example of Everlane fashion brand. The central theme of the whole thesis is the issue of sustainability and transparency, especially in relation to fashion. In addition to the specifications of selected social networks, such as Facebook, Twitter, and Instagram, the theoretical part presents foreign researches that examine these topics from both corporate approach and customer interest. The descriptive section of the thesis analyzes the monthly social networking experience of Everlane brand, which examines in which way, for what purposes and how differently is it possible to access each network, including interaction with the customers themselves. The main research question of the qualitative analysis is as follows: How does the Czech public evaluate interest in the topic of sustainability of the clothing industry professional and how, according to them, do fashion brands approach the topic in social media communication? Interviews with selected Czech fashion experts are conducted and analyzed through grounded theory, in order to provide an insight into the issues in the context of the local market.