Výuka hry na sopránovou zobcovou flétnu u dětí předškolního věku
Instruction on the Soprano Recorder for Pre-schoolers
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9968Identifiers
Study Information System: 22115
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Kodejška, Miloš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce zkoumá způsob výuky na sopránovou zobcovou flétnu v předškolním věku. Teoretická část poukazuje na specifičnost předškolního období v oblasti hudebního vývoje dítěte a v jeho psychologických předpokladech k hudebním činnostem. Kapitoly jsou zaměřeny na některá vnější a metodická hlediska vedení výuky. Praktická část předkládá konkrétní výsledky pozorování výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu ve vybraných mateřských školách. Na základě zjištěných skutečností jsou v závěru práce navrženy další možná zaměření dílčích výzkumů i konkrétní návrhy k vedení výuky v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis leads into research of fipple flute teaching mode in preschool age. The specifics of preschool age period in the area of musical development of a child and his psychological dispositions for musical activities are shown in theoretical part. Chapters describe some external and methodical aspects of education leading. Practical part of the thesis presents some results of monitoring the fipple flute teaching, which have been observed in selected kindergartens. Orientation of further partial surveys and proposals for leading the education in kindergarterns, based on discovered facts, are outlined at the end of thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)