Show simple item record

Instruction on the Soprano Recorder for Pre-schoolers
dc.contributor.advisorHurníková, Kateřina
dc.creatorUríková, Radka
dc.date.accessioned2018-02-13T11:40:27Z
dc.date.available2018-02-13T11:40:27Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9968
dc.description.abstractThe thesis leads into research of fipple flute teaching mode in preschool age. The specifics of preschool age period in the area of musical development of a child and his psychological dispositions for musical activities are shown in theoretical part. Chapters describe some external and methodical aspects of education leading. Practical part of the thesis presents some results of monitoring the fipple flute teaching, which have been observed in selected kindergartens. Orientation of further partial surveys and proposals for leading the education in kindergarterns, based on discovered facts, are outlined at the end of thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá způsob výuky na sopránovou zobcovou flétnu v předškolním věku. Teoretická část poukazuje na specifičnost předškolního období v oblasti hudebního vývoje dítěte a v jeho psychologických předpokladech k hudebním činnostem. Kapitoly jsou zaměřeny na některá vnější a metodická hlediska vedení výuky. Praktická část předkládá konkrétní výsledky pozorování výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu ve vybraných mateřských školách. Na základě zjištěných skutečností jsou v závěru práce navrženy další možná zaměření dílčích výzkumů i konkrétní návrhy k vedení výuky v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka hry na sopránovou zobcovou flétnu u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22115
dc.title.translatedInstruction on the Soprano Recorder for Pre-schoolersen_US
dc.contributor.refereeKodejška, Miloš
dc.identifier.aleph002028054
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá způsob výuky na sopránovou zobcovou flétnu v předškolním věku. Teoretická část poukazuje na specifičnost předškolního období v oblasti hudebního vývoje dítěte a v jeho psychologických předpokladech k hudebním činnostem. Kapitoly jsou zaměřeny na některá vnější a metodická hlediska vedení výuky. Praktická část předkládá konkrétní výsledky pozorování výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu ve vybraných mateřských školách. Na základě zjištěných skutečností jsou v závěru práce navrženy další možná zaměření dílčích výzkumů i konkrétní návrhy k vedení výuky v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis leads into research of fipple flute teaching mode in preschool age. The specifics of preschool age period in the area of musical development of a child and his psychological dispositions for musical activities are shown in theoretical part. Chapters describe some external and methodical aspects of education leading. Practical part of the thesis presents some results of monitoring the fipple flute teaching, which have been observed in selected kindergartens. Orientation of further partial surveys and proposals for leading the education in kindergarterns, based on discovered facts, are outlined at the end of thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV