Zobrazit minimální záznam

Medial Image of Refugee in Czech Press
dc.contributor.advisorČada, Karel
dc.creatorStehlíková, Štěpánka
dc.date.accessioned2020-08-20T09:06:31Z
dc.date.available2020-08-20T09:06:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99334
dc.description.abstractThe thesis, Medial image of a "refugee" in czech press deals with analysis of the image of a "refugee", which is introduced to the czech public via printed media. In theoratical part of my thesis I describe a manner, in which the reality is beeing constructed an what are the mechanisms of media cummunication. Below I explain a way in which are in social and political discourse perceived concepts concerning the so called refugee crisis and then I describe an evolution of the migration on the europian continent. In the research part of my thesis were for specific documentation of the image of a refugee chosen two time periods: The second half of the year 2015 as an apex of the refugee crisis and the second half of the year 2017 where this so called crisis slowly diminishes. With a help of qualitative content analysis of the newspaper articles of theese two periods I research what image of a "refugee" the media had constructed and how that image changed in time. The media chosen for this analysis are the daily newspaper Blesk and the daily newspaper Mladá fronta DNES, because a half of the readers reads one of theese journals, therefore they can influence perception of the image of a refugee with the largest number of the readers. In my thesis I also focus on differences in medial communication of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Mediální obraz "uprchlíka" v českém tisku se zabývá analýzou obrazu "uprchlíka", který je předkládán české veřejnosti tištěnými médii. V teoretické části práce popisuji způsob, jakým je konstruována realita a jaké jsou mechanismy konstrukce mediálního sdělení. Dále vysvětluji, jak jsou ve společenském a politickém diskurzu vnímány pojmy, které se v médiích vyskytují v souvislosti s tzv. uprchlickou krizí a následně popisuji vývoj migrace na evropském kontinentu. Ve výzkumné části práce byla pro konkrétní zdokumentování obrazu "uprchlíka" vybrána dvě časová období: druhá polovina roku 2015, tedy období vrcholu tzv. uprchlické krize a druhá polovina roku 2017, kdy tato tzv. krize pomalu ustává. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy novinových článků z těchto dvou období zkoumám, jaký obraz "uprchlíka" média konstruovala a jak se tento obraz v čase proměnil. Vybranými médii k analýze jsou deník Blesk a deník Mladá fronta DNES, protože polovina čtenářů deníků čte jedno z těchto dvou periodik, a tudíž mohou mít vliv na vnímání obrazu "uprchlíka" u největšího počtu čtenářů. V práci se zaměřuji také na rozdíly v mediálním sdělení těchto dvou periodik. Ačkoliv se české veřejnosti problematika tzv. uprchlické krize v každodenním životě nedotýká, vyvolala a dodnes vyvolává řadu emocí a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecta refugeeen_US
dc.subjectthe mediaen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectrefugee crisisen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectconstruction of the realityen_US
dc.subjectuprchlíkcs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectuprchlická krizecs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectkonstrukce realitycs_CZ
dc.titleMediální obraz "uprchlíka" v českém tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId177085
dc.title.translatedMedial Image of Refugee in Czech Pressen_US
dc.contributor.refereeCísař, Ondřej
dc.identifier.aleph002192018
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Mediální obraz "uprchlíka" v českém tisku se zabývá analýzou obrazu "uprchlíka", který je předkládán české veřejnosti tištěnými médii. V teoretické části práce popisuji způsob, jakým je konstruována realita a jaké jsou mechanismy konstrukce mediálního sdělení. Dále vysvětluji, jak jsou ve společenském a politickém diskurzu vnímány pojmy, které se v médiích vyskytují v souvislosti s tzv. uprchlickou krizí a následně popisuji vývoj migrace na evropském kontinentu. Ve výzkumné části práce byla pro konkrétní zdokumentování obrazu "uprchlíka" vybrána dvě časová období: druhá polovina roku 2015, tedy období vrcholu tzv. uprchlické krize a druhá polovina roku 2017, kdy tato tzv. krize pomalu ustává. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy novinových článků z těchto dvou období zkoumám, jaký obraz "uprchlíka" média konstruovala a jak se tento obraz v čase proměnil. Vybranými médii k analýze jsou deník Blesk a deník Mladá fronta DNES, protože polovina čtenářů deníků čte jedno z těchto dvou periodik, a tudíž mohou mít vliv na vnímání obrazu "uprchlíka" u největšího počtu čtenářů. V práci se zaměřuji také na rozdíly v mediálním sdělení těchto dvou periodik. Ačkoliv se české veřejnosti problematika tzv. uprchlické krize v každodenním životě nedotýká, vyvolala a dodnes vyvolává řadu emocí a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis, Medial image of a "refugee" in czech press deals with analysis of the image of a "refugee", which is introduced to the czech public via printed media. In theoratical part of my thesis I describe a manner, in which the reality is beeing constructed an what are the mechanisms of media cummunication. Below I explain a way in which are in social and political discourse perceived concepts concerning the so called refugee crisis and then I describe an evolution of the migration on the europian continent. In the research part of my thesis were for specific documentation of the image of a refugee chosen two time periods: The second half of the year 2015 as an apex of the refugee crisis and the second half of the year 2017 where this so called crisis slowly diminishes. With a help of qualitative content analysis of the newspaper articles of theese two periods I research what image of a "refugee" the media had constructed and how that image changed in time. The media chosen for this analysis are the daily newspaper Blesk and the daily newspaper Mladá fronta DNES, because a half of the readers reads one of theese journals, therefore they can influence perception of the image of a refugee with the largest number of the readers. In my thesis I also focus on differences in medial communication of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021920180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV