Vliv propagace na klientelu lázní Poděbrady
Promotions effect to clients in the spa town Poděbrady
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99222Identifiers
Study Information System: 179943
Collections
- Kvalifikační práce [6814]
Author
Advisor
Referee
Šalanda, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Historical Sociology
Department
Department of Historical Sociology
Date of defense
14. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Lázeňství, volnočasové aktivity, reklama, propagace, lázeňští hostéKeywords (English)
Spa, freetime activity, advertising, propagation, spa visitorsDiplomová práce se zaměřuje na propagaci města Poděbrady jako lázeňského města od roku 1905, kdy byl vyvrtán první pramen na nádvoří poděbradského zámku. Práce sleduje historický vývoj města Poděbrady, počátky lázeňství v Poděbradech a následně jeho rozvoj. Vymezuje lázeňské metody i konkrétní metody užívané v poděbradských lázních. Problematiku lázeňství zasazuje do širšího konceptu trávení volného času a hodnotí, jak velký vliv měla propagace na návštěvnost lázní dříve a dnes. Hlavním cílem práce je analýza lázeňských hostů a její proměna během století. Práce cilí svůj záměr na roky 1924, 1947 a 2012, jako zástupce pro období první republiky, poválečné doby a aktuálna. Klíčová slova: Lázeňství, volnočasové aktivity, reklama, propagace, lázeňští hosté
The diploma thesis focuses on promoting of the Poděbrady city as a spa town since 1905, when the first spring was drilled in the courtyard of the Poděbrady chateau. The thesis follows the historical development of the town Poděbrady, the beginnings of spa tourism in Poděbrady and consequently its development. Thesis defines spa methods and specific methods used in Poděbrady spa. The theme of spa therapy fits into the broader concept of leisure time and assesses how great the promotion of spa tourism has had before and today. The main aim of this work is the analysis of spa guests and their transformation during the centuries. The work aims at its 1924, 1947 and 2012 objectives as a representative for the period of the First Republic, the post-war period, and the current one. Key words: Spa, freetime activity, advertising, propagation, spa visitors