Vliv propagace na klientelu lázní Poděbrady
Promotions effect to clients in the spa town Poděbrady
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99222Identifikátory
SIS: 179943
Kolekce
- Kvalifikační práce [6509]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šalanda, Bohuslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Historická sociologie
Katedra / ústav / klinika
Pracoviště Historické sociologie
Datum obhajoby
14. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Lázeňství, volnočasové aktivity, reklama, propagace, lázeňští hostéKlíčová slova (anglicky)
Spa, freetime activity, advertising, propagation, spa visitorsDiplomová práce se zaměřuje na propagaci města Poděbrady jako lázeňského města od roku 1905, kdy byl vyvrtán první pramen na nádvoří poděbradského zámku. Práce sleduje historický vývoj města Poděbrady, počátky lázeňství v Poděbradech a následně jeho rozvoj. Vymezuje lázeňské metody i konkrétní metody užívané v poděbradských lázních. Problematiku lázeňství zasazuje do širšího konceptu trávení volného času a hodnotí, jak velký vliv měla propagace na návštěvnost lázní dříve a dnes. Hlavním cílem práce je analýza lázeňských hostů a její proměna během století. Práce cilí svůj záměr na roky 1924, 1947 a 2012, jako zástupce pro období první republiky, poválečné doby a aktuálna. Klíčová slova: Lázeňství, volnočasové aktivity, reklama, propagace, lázeňští hosté
The diploma thesis focuses on promoting of the Poděbrady city as a spa town since 1905, when the first spring was drilled in the courtyard of the Poděbrady chateau. The thesis follows the historical development of the town Poděbrady, the beginnings of spa tourism in Poděbrady and consequently its development. Thesis defines spa methods and specific methods used in Poděbrady spa. The theme of spa therapy fits into the broader concept of leisure time and assesses how great the promotion of spa tourism has had before and today. The main aim of this work is the analysis of spa guests and their transformation during the centuries. The work aims at its 1924, 1947 and 2012 objectives as a representative for the period of the First Republic, the post-war period, and the current one. Key words: Spa, freetime activity, advertising, propagation, spa visitors