Komparativní analýza komunikace producentů dětského zboží
Comparative analysis of communication of Children's goods
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99146Identifikátory
SIS: 192550
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
1 Anotace Bakalářská práce se zabývá tématy dětského marketingu a marketingově- přesvědčovacích technik, využívaných pro propagaci dětského zboží. Práce se snaží komplexně zmapovat problematiku etiky v dětské reklamě. První kapitola teoretické části pojednává o marketingové komunikaci obecně, druhá kapitola se blíže zaměřuje na dětský marketing, jeho specifika a nejtypičtější kanály. Poslední kapitola teoretické části se pak věnuje právní regulaci reklamy v České republice a autoregulaci na základě Etického kodexu Rady pro reklamu. V praktické části autorka na základě série individuálních interview s rodiči dětí ve věku od 4 do 10 let zjišťuje, které marketingově-přesvědčovací techniky rodičům nejvíce vadí a následně prakticky ověřuje, které z těchto technik dokáží rodiče identifikovat a pojmenovat v konkrétních spotech. Z osobních kvalitativních interview s rodiči vyplynulo, že marketingově- přesvědčovací techniky ve většině případů dokáží rozpoznat a že je pro ně manipulativní reklama často důvodem k nezakoupení produktu. Výzkum, ve kterém měli rodiče hodnotit reklamy na různé kategorie dětských potravin ukazuje, že rodičům nejvíce vadí reklamy, které děti navádějí k pravidelné konzumaci produktu nebo reklamy, které vyvolávají dojem, že propagovaný výrobek je zdravější, než ve skutečnosti je.
1 Annotation This Bachelor thesis deals with topics of children's marketing and marketing- persuasing techniques used for children's goods promotion. The thesis tries completely map the problematics of ethics in children advertisement. First chapter of theoretical part is about marketing communication in general, second chapter aims especially on children's marketing, its specifics and most common channels. Last chapter of theoretical part is about legal restriction of advertisement in Czech Republic and self- regulation based on Ethical Codex by Council for Advrtisement. In practical part the author finds out, based on series of interviews with parents of childern in age from 4 to 10 years, which marketing-persuasive techniques are the most disturbing ones for parents. Then the author practically verifies which ones from these techniques can parents identify and name them in particular spots. The results of personal qualitative interviews with parents have shown that parents are able to recognize the marketing- persuasive techniques in most cases and manipulative advertisment is very often the reason not to buy the product. Research, in which parents should have rated the advertisement on different cathegories of childern's food, shows that parents mostly don't like the advertisements that promt children...