Show simple item record

Comparative analysis of communication of Children's goods
dc.contributor.advisorBáča, Ladislav
dc.creatorMatusevych, Albina
dc.date.accessioned2018-07-27T13:44:52Z
dc.date.available2018-07-27T13:44:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99146
dc.description.abstract1 Annotation This Bachelor thesis deals with topics of children's marketing and marketing- persuasing techniques used for children's goods promotion. The thesis tries completely map the problematics of ethics in children advertisement. First chapter of theoretical part is about marketing communication in general, second chapter aims especially on children's marketing, its specifics and most common channels. Last chapter of theoretical part is about legal restriction of advertisement in Czech Republic and self- regulation based on Ethical Codex by Council for Advrtisement. In practical part the author finds out, based on series of interviews with parents of childern in age from 4 to 10 years, which marketing-persuasive techniques are the most disturbing ones for parents. Then the author practically verifies which ones from these techniques can parents identify and name them in particular spots. The results of personal qualitative interviews with parents have shown that parents are able to recognize the marketing- persuasive techniques in most cases and manipulative advertisment is very often the reason not to buy the product. Research, in which parents should have rated the advertisement on different cathegories of childern's food, shows that parents mostly don't like the advertisements that promt children...en_US
dc.description.abstract1 Anotace Bakalářská práce se zabývá tématy dětského marketingu a marketingově- přesvědčovacích technik, využívaných pro propagaci dětského zboží. Práce se snaží komplexně zmapovat problematiku etiky v dětské reklamě. První kapitola teoretické části pojednává o marketingové komunikaci obecně, druhá kapitola se blíže zaměřuje na dětský marketing, jeho specifika a nejtypičtější kanály. Poslední kapitola teoretické části se pak věnuje právní regulaci reklamy v České republice a autoregulaci na základě Etického kodexu Rady pro reklamu. V praktické části autorka na základě série individuálních interview s rodiči dětí ve věku od 4 do 10 let zjišťuje, které marketingově-přesvědčovací techniky rodičům nejvíce vadí a následně prakticky ověřuje, které z těchto technik dokáží rodiče identifikovat a pojmenovat v konkrétních spotech. Z osobních kvalitativních interview s rodiči vyplynulo, že marketingově- přesvědčovací techniky ve většině případů dokáží rozpoznat a že je pro ně manipulativní reklama často důvodem k nezakoupení produktu. Výzkum, ve kterém měli rodiče hodnotit reklamy na různé kategorie dětských potravin ukazuje, že rodičům nejvíce vadí reklamy, které děti navádějí k pravidelné konzumaci produktu nebo reklamy, které vyvolávají dojem, že propagovaný výrobek je zdravější, než ve skutečnosti je.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleKomparativní analýza komunikace producentů dětského zbožícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192550
dc.title.translatedComparative analysis of communication of Children's goodsen_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
dc.identifier.aleph002191717
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Anotace Bakalářská práce se zabývá tématy dětského marketingu a marketingově- přesvědčovacích technik, využívaných pro propagaci dětského zboží. Práce se snaží komplexně zmapovat problematiku etiky v dětské reklamě. První kapitola teoretické části pojednává o marketingové komunikaci obecně, druhá kapitola se blíže zaměřuje na dětský marketing, jeho specifika a nejtypičtější kanály. Poslední kapitola teoretické části se pak věnuje právní regulaci reklamy v České republice a autoregulaci na základě Etického kodexu Rady pro reklamu. V praktické části autorka na základě série individuálních interview s rodiči dětí ve věku od 4 do 10 let zjišťuje, které marketingově-přesvědčovací techniky rodičům nejvíce vadí a následně prakticky ověřuje, které z těchto technik dokáží rodiče identifikovat a pojmenovat v konkrétních spotech. Z osobních kvalitativních interview s rodiči vyplynulo, že marketingově- přesvědčovací techniky ve většině případů dokáží rozpoznat a že je pro ně manipulativní reklama často důvodem k nezakoupení produktu. Výzkum, ve kterém měli rodiče hodnotit reklamy na různé kategorie dětských potravin ukazuje, že rodičům nejvíce vadí reklamy, které děti navádějí k pravidelné konzumaci produktu nebo reklamy, které vyvolávají dojem, že propagovaný výrobek je zdravější, než ve skutečnosti je.cs_CZ
uk.abstract.en1 Annotation This Bachelor thesis deals with topics of children's marketing and marketing- persuasing techniques used for children's goods promotion. The thesis tries completely map the problematics of ethics in children advertisement. First chapter of theoretical part is about marketing communication in general, second chapter aims especially on children's marketing, its specifics and most common channels. Last chapter of theoretical part is about legal restriction of advertisement in Czech Republic and self- regulation based on Ethical Codex by Council for Advrtisement. In practical part the author finds out, based on series of interviews with parents of childern in age from 4 to 10 years, which marketing-persuasive techniques are the most disturbing ones for parents. Then the author practically verifies which ones from these techniques can parents identify and name them in particular spots. The results of personal qualitative interviews with parents have shown that parents are able to recognize the marketing- persuasive techniques in most cases and manipulative advertisment is very often the reason not to buy the product. Research, in which parents should have rated the advertisement on different cathegories of childern's food, shows that parents mostly don't like the advertisements that promt children...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV