Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Integration of a pupil with special educational needs second grade of primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97832Identifikátory
SIS: 188618
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
integrace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, individuální vzdělávací plán, dyslexie, dysortografieKlíčová slova (anglicky)
integration, pupil with special educational needs, Individual Education Plan, dyslexia, dysorthographyTématem bakalářské práce je Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy. Práce je zaměřena na žáka se specifickými poruchami učení dysortografií, který navštěvuje základní školu a na jeho integraci do běžné třídy základní školy. Práce poukazuje na vhodné pedagogické přístupy a na důležitý vliv rodiny, spolužáků a školního prostředí. Cílem bakalářské práce je seznámit s možnostmi integrovaného vzdělávání žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení. je členěna do tří kapitol. První dvě jsou součástí teoretické části. Třetí kapitola tvoří praktickou část. V první kapitole jsou vymezeny a definovány specifické poruchy učení, dyslexie, ožnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Je zde vymezena legislativa, pojem integrace, inkluze a individuální vzdělávací plán. Třetí kapitola Integrace žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení je již součástí praktické části. Seznamuje s procesem integrace žáka 2. stupně Základní školy v Suchdole. V práci je využita metoda rozhovorů, analýza osobní dokumentace žáka a případová studie. Na základě zjištěných informací vyplynulo, že za pomoci vhodně nastavených učebních plánů a při vhodně zvoleném přístupu je žák schopen osvojit si vědomosti a dovednosti základního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení,...
This thesis' topic is the integration of a pupil with specific learning disabilities at second grade of primary school. It is aimed at specific learning dofficulties of a pupil such as dyslexia and dysorthographia. The chosen pupil attends a primary school and he is integrated into an ordinary class. It is focused on suitable pedagogical approaches and the importance of his family, classmates, school environment. The main aim of this thesis is to introduce possibilities of the integrated education. The paper is organized into three parts - first two parts are theoretical and the third part is practical. The first theoretical part includes and defines specific learning difficulties - dyslexia, dysorthography and pedagogical diagnostics. The second one describes possibilities of pupil's education with specific learning disabilities. The legislation, definitions ofwords such as integration, inclusion and an individual educational plan is mentioned there. The third practical part introduces the integration process of the pupil at second grade of primary school in Suchdol. There are used methods of interviews, analysing of personal documents and a case study. Results show that in case of suitable implementation of learning plants together with an appropriate approach the pupil is able to adopt basic...