Show simple item record

Integration of a pupil with special educational needs second grade of primary school
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorPařezová, Ivana
dc.date.accessioned2019-02-19T12:04:17Z
dc.date.available2019-02-19T12:04:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97832
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy. Práce je zaměřena na žáka se specifickými poruchami učení dysortografií, který navštěvuje základní školu a na jeho integraci do běžné třídy základní školy. Práce poukazuje na vhodné pedagogické přístupy a na důležitý vliv rodiny, spolužáků a školního prostředí. Cílem bakalářské práce je seznámit s možnostmi integrovaného vzdělávání žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení. je členěna do tří kapitol. První dvě jsou součástí teoretické části. Třetí kapitola tvoří praktickou část. V první kapitole jsou vymezeny a definovány specifické poruchy učení, dyslexie, ožnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Je zde vymezena legislativa, pojem integrace, inkluze a individuální vzdělávací plán. Třetí kapitola Integrace žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení je již součástí praktické části. Seznamuje s procesem integrace žáka 2. stupně Základní školy v Suchdole. V práci je využita metoda rozhovorů, analýza osobní dokumentace žáka a případová studie. Na základě zjištěných informací vyplynulo, že za pomoci vhodně nastavených učebních plánů a při vhodně zvoleném přístupu je žák schopen osvojit si vědomosti a dovednosti základního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis' topic is the integration of a pupil with specific learning disabilities at second grade of primary school. It is aimed at specific learning dofficulties of a pupil such as dyslexia and dysorthographia. The chosen pupil attends a primary school and he is integrated into an ordinary class. It is focused on suitable pedagogical approaches and the importance of his family, classmates, school environment. The main aim of this thesis is to introduce possibilities of the integrated education. The paper is organized into three parts - first two parts are theoretical and the third part is practical. The first theoretical part includes and defines specific learning difficulties - dyslexia, dysorthography and pedagogical diagnostics. The second one describes possibilities of pupil's education with specific learning disabilities. The legislation, definitions ofwords such as integration, inclusion and an individual educational plan is mentioned there. The third practical part introduces the integration process of the pupil at second grade of primary school in Suchdol. There are used methods of interviews, analysing of personal documents and a case study. Results show that in case of suitable implementation of learning plants together with an appropriate approach the pupil is able to adopt basic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectdysortografiecs_CZ
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectIndividual Education Planen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectdysorthographyen_US
dc.titleIntegrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188618
dc.title.translatedIntegration of a pupil with special educational needs second grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph002187646
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy. Práce je zaměřena na žáka se specifickými poruchami učení dysortografií, který navštěvuje základní školu a na jeho integraci do běžné třídy základní školy. Práce poukazuje na vhodné pedagogické přístupy a na důležitý vliv rodiny, spolužáků a školního prostředí. Cílem bakalářské práce je seznámit s možnostmi integrovaného vzdělávání žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení. je členěna do tří kapitol. První dvě jsou součástí teoretické části. Třetí kapitola tvoří praktickou část. V první kapitole jsou vymezeny a definovány specifické poruchy učení, dyslexie, ožnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Je zde vymezena legislativa, pojem integrace, inkluze a individuální vzdělávací plán. Třetí kapitola Integrace žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení je již součástí praktické části. Seznamuje s procesem integrace žáka 2. stupně Základní školy v Suchdole. V práci je využita metoda rozhovorů, analýza osobní dokumentace žáka a případová studie. Na základě zjištěných informací vyplynulo, že za pomoci vhodně nastavených učebních plánů a při vhodně zvoleném přístupu je žák schopen osvojit si vědomosti a dovednosti základního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis' topic is the integration of a pupil with specific learning disabilities at second grade of primary school. It is aimed at specific learning dofficulties of a pupil such as dyslexia and dysorthographia. The chosen pupil attends a primary school and he is integrated into an ordinary class. It is focused on suitable pedagogical approaches and the importance of his family, classmates, school environment. The main aim of this thesis is to introduce possibilities of the integrated education. The paper is organized into three parts - first two parts are theoretical and the third part is practical. The first theoretical part includes and defines specific learning difficulties - dyslexia, dysorthography and pedagogical diagnostics. The second one describes possibilities of pupil's education with specific learning disabilities. The legislation, definitions ofwords such as integration, inclusion and an individual educational plan is mentioned there. The third practical part introduces the integration process of the pupil at second grade of primary school in Suchdol. There are used methods of interviews, analysing of personal documents and a case study. Results show that in case of suitable implementation of learning plants together with an appropriate approach the pupil is able to adopt basic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV