Zobrazit minimální záznam

dc.contributor
dc.contributor.authorBoccou Kestřánková, Marie
dc.date.accessioned2018-05-28T11:05:22Z
dc.date.available2018-05-28T11:05:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1805–367X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97289
dc.description.abstractV článku představujeme lingvodidaktickou metodu jevištního tvaru (dále MJT), která je aplikovánave výuce češtiny pro cizince k rozvoji řečových schopností a dovedností jinojazyčných mluvčícha která k naplnění svých cílů využívá divadla jako základního prostředku. Prezentace MJT je zalo-žena na analýze jejích tří na sebe navazujících fází, přičemž v každé z nich dominuje jeden lingvodidaktickýa jeden dramatický cíl. Tyto cíle představujeme a komentujeme jejich vzájemnou závislost.Z obecných cílů akcentujeme rozvoj řečových schopností a dovedností, které posilujeme běhemhry v roli. Aktivity jsou připraveny tak, aby se během nich studenti projevovali přirozeně a zažilisi normy společenského chování. Prezentace (výsledky rolových her) frekventantů jsou vztaženyk české kultuře. Každá lekce je zakončena skupinovým rozborem, v němž můžeme komentovatmimo jiné řečové a společenské chování adekvátní dané komunikační situaci a dané kultuře. Z improvizacístudentů získáváme řečový materiál, který slouží jako podklad pro tvorbu závěrečnéhoscénáře. Konec kurzu je završen divadelním představením.cs_CZ
dc.description.abstractThe essay relates to the presentation of the lingvodidactic method called theatre pedagogy (referredto in the following text as “MJT”). MJT principles can be grouped in three phases. Each phase has itsown lingvodidactic and dramatic goal; this text describes them and the way they are related. Phaseshave activities, which are always focused on natural speaking. One of these activities, role-play, isalways connected with Czech culture, so we can see if students understand social rules of Czech culture.Students’ improvisation during this exercise is used as script for another activity: theatre. Eachlesson is ended with an evaluation by the whole class based on common feedback.en_US
dc.formatpdf
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceNová čeština doma a ve světě, 2017, 1, 15-27
dc.source.urihttps://ncds.ff.cuni.cz
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectmethoden_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.titlePrezentace metody jevištního tvaru z hlediska jejích fázícs_CZ
dc.typeVědecký článekcs_CZ
dc.typeResearch Articleen_US
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage15
dc.description.endPage27
dcterms.isPartOf.nameNová čeština doma a ve světěcs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2017
dcterms.isPartOf.journalVolume2017
dcterms.isPartOf.journalIssue1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV