Show simple item record

The Psychological Aspects of Learning Handwriting
dc.contributor.advisorKučera, Miloš
dc.creatorAlbertová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-03T10:57:23Z
dc.date.available2017-04-03T10:57:23Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9617
dc.description.abstractDiplomová práce byla zaměřena na prvotní vývoj psaní. Podrobně jsme popsali nezbytnost osvojení motorické stránky psaní a počátky rozvoje schopnosti zaměřit se na význam psaného.Závěrem s diplomové práce, které byly vymezeny v jejím počátku. Úkolem bylo pokusit se postulovat kognitivní strategie, které děti používají při prvopočátečním psaní. Stanovili jsme si čtyři výzkumné části, jejichž prostřednictvím jsme se snažili detailněji prostudovat vývoj a obsah jednotlivých strategií. K získání dat jsme využili hlavně originálů dětského psaní v písankách, pozorování, speciálně sestavených cvičení a úkolů opisu a přepisu vět.cs_CZ
dc.description.abstractThe output of the first part of the research is creating four cognitives strategies (and their schematical representation) which are used by children during the development of writing process - repaint (most of the attention is centred to the motoric level), autodictation (important is the linguistic level - at first child read the pattern, then memorize it, recollect the graphic and then write). We divide autodictation in three forms - by letters, by syllables, by words (with sense). In the other parts of the research we describe the procedures of each stratégy in details, the variance of the strategies in the development of handwriting and their regression according to the task. In conclusion the outputs are discussed with the other publication in the references.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické otázky osvojování psacího psaní: kognitivní strategie, jejich vývoj a odlišnosti při opisu a přepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22271
dc.title.translatedThe Psychological Aspects of Learning Handwritingen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.identifier.aleph000591151
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce byla zaměřena na prvotní vývoj psaní. Podrobně jsme popsali nezbytnost osvojení motorické stránky psaní a počátky rozvoje schopnosti zaměřit se na význam psaného.Závěrem s diplomové práce, které byly vymezeny v jejím počátku. Úkolem bylo pokusit se postulovat kognitivní strategie, které děti používají při prvopočátečním psaní. Stanovili jsme si čtyři výzkumné části, jejichž prostřednictvím jsme se snažili detailněji prostudovat vývoj a obsah jednotlivých strategií. K získání dat jsme využili hlavně originálů dětského psaní v písankách, pozorování, speciálně sestavených cvičení a úkolů opisu a přepisu vět.cs_CZ
uk.abstract.enThe output of the first part of the research is creating four cognitives strategies (and their schematical representation) which are used by children during the development of writing process - repaint (most of the attention is centred to the motoric level), autodictation (important is the linguistic level - at first child read the pattern, then memorize it, recollect the graphic and then write). We divide autodictation in three forms - by letters, by syllables, by words (with sense). In the other parts of the research we describe the procedures of each stratégy in details, the variance of the strategies in the development of handwriting and their regression according to the task. In conclusion the outputs are discussed with the other publication in the references.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990005911510106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV