Belieavable decision making in large scale open world games for ambient characters
Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem
rigorous thesis (RECOGNIZED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95904Identifiers
Study Information System: 199954
Collections
- Kvalifikační práce [11216]
Author
Advisor
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Theoretical Computer Science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
23. 3. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Recognized
Keywords (Czech)
uveřitelné chování, virtuální bytost, otevřený svět, volba akcií, počítačová hra, behaviorální stromKeywords (English)
believable behavior, non-player character, open world, actions selection, computer game, behavior treeNázev práce: Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem Autor: Tomáš Plch Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí doktorské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Hry s velkým otevřeným světem jsou obydleny populacemi s velkým počtem virtuálních bytostí, které se účastní na herním příběhu a obohacují virtuální svět svojí přítomností. Realizmus tohoto prostředí a uvěřitelnost chování jeho obyvatelstva je klíčová pro hráčův imerzivní zážitek. V první části naší práce prezentujeme vylepšení jazyka pro specifikaci chováni virtuálních bytostí tak, aby bylo možné specifikovat komplexní uvěřitelné chování jednoduchou a udržitelnou formou. Specifika jazyka jsme založili na kombinaci principů objektového programování a paradigmatu behaviorálních stromů. V druhé části práce popisujeme koncept Inteligentního prostředí schopného adaptivně reagovat na chování virtuálních bytostí i na hráčovy akce tak, abychom hráči prezentovali uvěřitelný svět. V třetí části specifikujeme koncept Smart konstruktů, které poskytují virtuálním bytostem kontextově správné chování, aby bylo ve specifických oblastech uvěřitelnější. Dále Smart konstrukty poskytují chování spjaté s používáním předmětů a účastí v příběhu hry tak, aby nedocházelo k...
] Title: Believable Decision Making in Large Scale Open World Games for Ambient Characters Author: Tomáš Plch Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the doctoral thesis: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Large scale open worlds for computer games are inhabited by populations of Non- Player Characters (NPC). Believability of these NPCs is key in presenting immersive gameplay to the player. Managing complexity of NPC behaviors is a fundamental game development problem. This thesis is focused on increasing believability of NPCs' behaviors by providing an enhanced language for specifying action selection for these characters. The language is based on the Behavior Tree paradigm combined with object-oriented programming. We introduce our language's mechanisms that enable a developer to create complex, yet maintainable behaviors for individual NPCs. Second, we introduce our mechanism called Intelligent Environment aimed at maintaining a believable game environment able to adapt to player's actions and NPC's behaviors. Thirdly, we present our Smart construct concept which provides NPCs with context relevant behaviors from dedicated behavior containers to employ them when present at locations, using objects,...