Show simple item record

Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorPlch, Tomáš
dc.date.accessioned2018-04-18T08:41:29Z
dc.date.available2018-04-18T08:41:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95904
dc.description.abstractNázev práce: Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem Autor: Tomáš Plch Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí doktorské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Hry s velkým otevřeným světem jsou obydleny populacemi s velkým počtem virtuálních bytostí, které se účastní na herním příběhu a obohacují virtuální svět svojí přítomností. Realizmus tohoto prostředí a uvěřitelnost chování jeho obyvatelstva je klíčová pro hráčův imerzivní zážitek. V první části naší práce prezentujeme vylepšení jazyka pro specifikaci chováni virtuálních bytostí tak, aby bylo možné specifikovat komplexní uvěřitelné chování jednoduchou a udržitelnou formou. Specifika jazyka jsme založili na kombinaci principů objektového programování a paradigmatu behaviorálních stromů. V druhé části práce popisujeme koncept Inteligentního prostředí schopného adaptivně reagovat na chování virtuálních bytostí i na hráčovy akce tak, abychom hráči prezentovali uvěřitelný svět. V třetí části specifikujeme koncept Smart konstruktů, které poskytují virtuálním bytostem kontextově správné chování, aby bylo ve specifických oblastech uvěřitelnější. Dále Smart konstrukty poskytují chování spjaté s používáním předmětů a účastí v příběhu hry tak, aby nedocházelo k...cs_CZ
dc.description.abstract] Title: Believable Decision Making in Large Scale Open World Games for Ambient Characters Author: Tomáš Plch Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the doctoral thesis: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Large scale open worlds for computer games are inhabited by populations of Non- Player Characters (NPC). Believability of these NPCs is key in presenting immersive gameplay to the player. Managing complexity of NPC behaviors is a fundamental game development problem. This thesis is focused on increasing believability of NPCs' behaviors by providing an enhanced language for specifying action selection for these characters. The language is based on the Behavior Tree paradigm combined with object-oriented programming. We introduce our language's mechanisms that enable a developer to create complex, yet maintainable behaviors for individual NPCs. Second, we introduce our mechanism called Intelligent Environment aimed at maintaining a believable game environment able to adapt to player's actions and NPC's behaviors. Thirdly, we present our Smart construct concept which provides NPCs with context relevant behaviors from dedicated behavior containers to employ them when present at locations, using objects,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectuveřitelné chovánícs_CZ
dc.subjectvirtuální bytostcs_CZ
dc.subjectotevřený světcs_CZ
dc.subjectvolba akciícs_CZ
dc.subjectpočítačová hracs_CZ
dc.subjectbehaviorální stromcs_CZ
dc.subjectbelievable behavioren_US
dc.subjectnon-player characteren_US
dc.subjectopen worlden_US
dc.subjectactions selectionen_US
dc.subjectcomputer gameen_US
dc.subjectbehavior treeen_US
dc.titleBelieavable decision making in large scale open world games for ambient charactersen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-03-23
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199954
dc.title.translatedUvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světemcs_CZ
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem Autor: Tomáš Plch Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí doktorské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Hry s velkým otevřeným světem jsou obydleny populacemi s velkým počtem virtuálních bytostí, které se účastní na herním příběhu a obohacují virtuální svět svojí přítomností. Realizmus tohoto prostředí a uvěřitelnost chování jeho obyvatelstva je klíčová pro hráčův imerzivní zážitek. V první části naší práce prezentujeme vylepšení jazyka pro specifikaci chováni virtuálních bytostí tak, aby bylo možné specifikovat komplexní uvěřitelné chování jednoduchou a udržitelnou formou. Specifika jazyka jsme založili na kombinaci principů objektového programování a paradigmatu behaviorálních stromů. V druhé části práce popisujeme koncept Inteligentního prostředí schopného adaptivně reagovat na chování virtuálních bytostí i na hráčovy akce tak, abychom hráči prezentovali uvěřitelný svět. V třetí části specifikujeme koncept Smart konstruktů, které poskytují virtuálním bytostem kontextově správné chování, aby bylo ve specifických oblastech uvěřitelnější. Dále Smart konstrukty poskytují chování spjaté s používáním předmětů a účastí v příběhu hry tak, aby nedocházelo k...cs_CZ
uk.abstract.en] Title: Believable Decision Making in Large Scale Open World Games for Ambient Characters Author: Tomáš Plch Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the doctoral thesis: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Large scale open worlds for computer games are inhabited by populations of Non- Player Characters (NPC). Believability of these NPCs is key in presenting immersive gameplay to the player. Managing complexity of NPC behaviors is a fundamental game development problem. This thesis is focused on increasing believability of NPCs' behaviors by providing an enhanced language for specifying action selection for these characters. The language is based on the Behavior Tree paradigm combined with object-oriented programming. We introduce our language's mechanisms that enable a developer to create complex, yet maintainable behaviors for individual NPCs. Second, we introduce our mechanism called Intelligent Environment aimed at maintaining a believable game environment able to adapt to player's actions and NPC's behaviors. Thirdly, we present our Smart construct concept which provides NPCs with context relevant behaviors from dedicated behavior containers to employ them when present at locations, using objects,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV