Zvyšování návštěvnosti ve fotbalové lize ČR
Encreasing of number of spectators in Czech football league
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/959Identifikátory
SIS: 51975
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíma, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
24. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Anotace: V práci se zaměřím na problematiku zvyšováni návštěvnosti v české fotbalové lize na domácích utkáních klubu FC Viktoria Plzeň. Cílem této práce je nalézt příčiny nízké návštěvnosti a možnosti jak tento trend změnit. Proto se zaměřím na obecnou problematiku sportovního diváctví, základní faktory ovlivňující návštěvnost sportovních utkání a na vývoj návštěvnosti v české fotbalové lize. Analyzuji aktivity špičkového českého klubu AC Sparta Praha v této oblasti a porovnám je s aktivitami FC Viktoria Plzeň. Právě aktivity Sparty Praha mohou být první inspirací pro klub z Plzně. Poté jsem se zaměřil na příznivce Viktorie Plzeň. Šetření bylo provedeno pomocí dotazníku. Respondenti byli návštěvníci dvou domácích utkáních Viktorie. Snažil jsem se zjistit jejich spokojenost se současným stavem, příčiny jejich návštěv na utkáních a názory na faktory zkoumané problematiky. Na základě výsledků dotazníků a rozboru aktivit obou klubů jsem sestavil závěrečná doporučení pro zvýšení návštěvnosti na utkáních FC Viktoria Plzeň. Abstract: In this diploma I target the questions of increasing the attendance of home matches of FC Viktoria Pilsen in Czech football league. The goal of this diploma is to find the reasons of low attendance and find possibilities how to change this tendency. Therefore I target the general...
In this diploma I target the questions of increasing the attendance of home matches of FC Viktoria Pilsen in Czech football league. The goal of this diploma is to find the reasons of low attendance and find possibilities how to change this tendency. Therefore I target the general questions of sport spectators, primary elements that influence attendance and the history of attendance in Czech football league. I analyse activities of top Czech football club AC Sparta Pmgue and I compare them with activities of FC Viktoria Pilsen. Just activities of Sparta Prague can be the frrst inspiration for club from Pilsen. Then I have targeted the fans of Viktoria Pilsen. A research has been made by questionnaire. The respondents were visitors of two home matches of Viktoria. I have tried to find out their satisfaction with actual situation, reasons of their visits on the matches and their opinion on factors of researched questions. On the basis of results of questionnaires and analysis of activities of both clubs I have made up fmal recommendations how to increase attendance on home matches of FC Viktoria Pilsen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)