Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Persuation of commercial articles in lifestyle magazines ELLE and Instyle
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94653Identifiers
Study Information System: 191301
Collections
- Kvalifikační práce [18073]
Author
Advisor
Referee
Osvaldová, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
23. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
persvaze, lifestyle, magazíny, elle, InStyle, reklama, reklamní text, pr, média, přesvědčování, psychologie médiíKeywords (English)
persuation, lifestyle, magazine, elle, InStyle, commercial, commercial text, pr, media, media psychologyBakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
This bachelor thesis is focused on language of persuasive elements in advertising texts In two Czech lifestyle magazines - Elle and InStyle. The thesis focuses on the psychology of advertising, the media and the language that advertisement uses to address and persuade readers. Lifestyle magazines have a specific way and language of communication. Subject will be texts labeled as "promotion". The range of sample will be 6 issues of the Elle magazine and 2 issues of the Instyle magazine. The first chapter is dedicated to the theory of media, mass media and their influence on society. The second chapter is dedicated to lifestyle magazines and their history. In the third chapter the author deals with the theory of persuasion and language. And the fourth will focus on advertising and its ability to influence opinions and attitudes. The second part of the bachelor thesis describes the method of content analysis and description of the monitored data set. The thesis analysis individual advertising messages and examines the linguistic persuasive elements contained in them. At the end, the author will try to show what elements of persuasion appear most frequently in the advertising texts, what products they focus on and whether the texts and their language corresponds to the specialized literature about the...