Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Persuation of commercial articles in lifestyle magazines ELLE and Instyle
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94653Identifikátory
SIS: 191301
Katalog UK: 990021721130106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
23. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
persvaze, lifestyle, magazíny, elle, InStyle, reklama, reklamní text, pr, média, přesvědčování, psychologie médiíKlíčová slova (anglicky)
persuation, lifestyle, magazine, elle, InStyle, commercial, commercial text, pr, media, media psychologyBakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
This bachelor thesis is focused on language of persuasive elements in advertising texts In two Czech lifestyle magazines - Elle and InStyle. The thesis focuses on the psychology of advertising, the media and the language that advertisement uses to address and persuade readers. Lifestyle magazines have a specific way and language of communication. Subject will be texts labeled as "promotion". The range of sample will be 6 issues of the Elle magazine and 2 issues of the Instyle magazine. The first chapter is dedicated to the theory of media, mass media and their influence on society. The second chapter is dedicated to lifestyle magazines and their history. In the third chapter the author deals with the theory of persuasion and language. And the fourth will focus on advertising and its ability to influence opinions and attitudes. The second part of the bachelor thesis describes the method of content analysis and description of the monitored data set. The thesis analysis individual advertising messages and examines the linguistic persuasive elements contained in them. At the end, the author will try to show what elements of persuasion appear most frequently in the advertising texts, what products they focus on and whether the texts and their language corresponds to the specialized literature about the...