dc.contributor.advisor | Vomáčko, Ladislav | |
dc.creator | Civín, Petr | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T15:44:11Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T15:44:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/94480 | |
dc.description.abstract | Name: Flyboarding - methodology of teaching begininners Goals: The aim of this work is to compare ways of teaching a first flyboard lesson (American, Vietnam, Czech). The other objective is to create a picture diagram that will help instructors in teaching the teoretical part of the lesson. Methodology: In our thesis we used a methodology of analysis and used quantitative research. We apllied the methodology of analysis in parsing each teaching method on 150 beginners. In the period under consideration of the performance stage we evaluate the results accoarding to the Zapata teaching manual [40] and the criteria (1. the lenght of the theoretical and practical part of the lesson, 2. the effectiveness of teaching, 3. the use of aids in the theoretical part of the lesson, 4. the quality of teaching history, safety, how flyboarding works, take-off, 5. the begginer feedback after the lesson) Results: We found out that the most effective teaching methodology is the American lesson. Instructional video effectively prepared beginners for the practical part of the lesson. They were able to fly in less than five minutes. The Czech methodology provedto be standart. This methodology contains all the important segments of a proper lesson, but is largely incomplete or can be easily misinterpreted. Beginners... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Flyboarding - metodika výuky začátečníků Cíle: Cílem práce bylo porovnat metodiku výuky začátečníků na flyboardu (americké, vietnamské, české). Dalším cílem bylo vytvořit obrázkové schéma, které pomůže instruktorům přesněji vysvětlit teoretickou část lekce a začátečníkům lekci lépe pochopit. Metoda: V práci jsme použili metodu analýzy a provedli kvantitativní výzkum. Metodou řízeného rozhovoru jsme zjistili základní metodické postupy. Do našeho výzkumu bylo zařazeno 150 začátečníků. Ve sledovaném tříměsíčním období jsme vyhodnotili výsledky dle výukového manuálu od Zapaty [40] a dle kritérií (1. délka teoretické a praktické části lekce, 2. účinnost výuky, 3. využití pomůcek při teoretické části výuky, 4. kvalita výuky historie, bezpečnosti, fungování flyboardingu a vzletu, 5. zpětná vazba začátečníků po ukončení výuky). Výsledky: Zjistili jsme, že nejúčinnější výuka je americká. Instruktážního video dokázalo nejlépe připravit začátečníky na praktickou část výuky, ve které se naučí létat za necelých pět minut. Průměrná je výuka česká, která začátečníky naučí létat do sedmi minut. Tato metoda obsahuje všechny důležité metodické postupy výuky, nicméně z velké části neúplné, či chybně vysvětlené. Nejhorší je vietnamská výuka, která se věnuje teoretickému školení pouze pět minut a začátečníky... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Hydroflight sport | en_US |
dc.subject | water sport | en_US |
dc.subject | adrenaline sport | en_US |
dc.subject | extreme sport | en_US |
dc.subject | flyboarding | en_US |
dc.subject | lesson | en_US |
dc.subject | instructor | en_US |
dc.subject | methodology | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | Zapata Racing | en_US |
dc.subject | Vodní létající sport | cs_CZ |
dc.subject | vodní sport | cs_CZ |
dc.subject | adrenalinový sport | cs_CZ |
dc.subject | extrémní sport | cs_CZ |
dc.subject | flyboarding | cs_CZ |
dc.subject | školení | cs_CZ |
dc.subject | instruktor | cs_CZ |
dc.subject | metodika | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | Zapata Racing | cs_CZ |
dc.title | Flyboarding | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-15 | |
dc.description.department | Sporty v přírodě | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 172368 | |
dc.title.translated | Flyboarding | en_US |
dc.contributor.referee | Brtník, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 002170931 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v přírodě | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Flyboarding - metodika výuky začátečníků Cíle: Cílem práce bylo porovnat metodiku výuky začátečníků na flyboardu (americké, vietnamské, české). Dalším cílem bylo vytvořit obrázkové schéma, které pomůže instruktorům přesněji vysvětlit teoretickou část lekce a začátečníkům lekci lépe pochopit. Metoda: V práci jsme použili metodu analýzy a provedli kvantitativní výzkum. Metodou řízeného rozhovoru jsme zjistili základní metodické postupy. Do našeho výzkumu bylo zařazeno 150 začátečníků. Ve sledovaném tříměsíčním období jsme vyhodnotili výsledky dle výukového manuálu od Zapaty [40] a dle kritérií (1. délka teoretické a praktické části lekce, 2. účinnost výuky, 3. využití pomůcek při teoretické části výuky, 4. kvalita výuky historie, bezpečnosti, fungování flyboardingu a vzletu, 5. zpětná vazba začátečníků po ukončení výuky). Výsledky: Zjistili jsme, že nejúčinnější výuka je americká. Instruktážního video dokázalo nejlépe připravit začátečníky na praktickou část výuky, ve které se naučí létat za necelých pět minut. Průměrná je výuka česká, která začátečníky naučí létat do sedmi minut. Tato metoda obsahuje všechny důležité metodické postupy výuky, nicméně z velké části neúplné, či chybně vysvětlené. Nejhorší je vietnamská výuka, která se věnuje teoretickému školení pouze pět minut a začátečníky... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Name: Flyboarding - methodology of teaching begininners Goals: The aim of this work is to compare ways of teaching a first flyboard lesson (American, Vietnam, Czech). The other objective is to create a picture diagram that will help instructors in teaching the teoretical part of the lesson. Methodology: In our thesis we used a methodology of analysis and used quantitative research. We apllied the methodology of analysis in parsing each teaching method on 150 beginners. In the period under consideration of the performance stage we evaluate the results accoarding to the Zapata teaching manual [40] and the criteria (1. the lenght of the theoretical and practical part of the lesson, 2. the effectiveness of teaching, 3. the use of aids in the theoretical part of the lesson, 4. the quality of teaching history, safety, how flyboarding works, take-off, 5. the begginer feedback after the lesson) Results: We found out that the most effective teaching methodology is the American lesson. Instructional video effectively prepared beginners for the practical part of the lesson. They were able to fly in less than five minutes. The Czech methodology provedto be standart. This methodology contains all the important segments of a proper lesson, but is largely incomplete or can be easily misinterpreted. Beginners... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v přírodě | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.identifier.lisID | 990021709310106986 | |