Pohled generace Y na společenskou odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele
The Generation Y View on Corporate Social Responsibility as a Part of Employer Branding
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93221Identifiers
Study Information System: 190250
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Gruber, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
7. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
značka zaměstnavatele|společenská odpovědnost firem|CSR|teorie stakeholderů|atraktivita zaměstnavatele|generace Y|personální marketing|personální činnostiKeywords (English)
employer branding|corporate social responsibility|CSR|stakeholder theory|generation Y|HR marketing|HR activities|employer's attractivenessVytvořením obrazu organizace jako atraktivního pracoviště mohou společnosti přilákat a udržet kvalitní zaměstnance. Podle výzkumů někteří pracovníci, především z mladších generací, dávají přednost organizacím, jejichž značka je prestižní a má pozitivní společenský ohlas. Diplomová práce se zaměřuje na společenskou odpovědnost (CSR - corporate social responsibility) jako součást značky zaměstnavatele a její aplikaci v systému personálního řízení. Práce vychází z předpokladu, že pro nastupující generaci pracovníků je společensky odpovědné chování firem jedním z faktorů atraktivity zaměstnavatele. Cílem diplomové práce je analýza postojů a preferencí vybraných zástupců generace Y v oblasti společenské odpovědnosti. Vlastní kvantitativní šetření se zaměřuje na pohled studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na CSR a pro sběr dat byl využit elektronicky distribuovaný dotazník. Klíčová slova: značka zaměstnavatele, společenská odpovědnost firem, CSR, teorie stakeholderů, atraktivita zaměstnavatele, generace Y, personální marketing, personální činnosti
Building an attractive workplace image, companies can attract and retain qualified employees. According to several research papers, some workers, especially young generation, prefer organizations with a prestigious employer brand and a positive social impact. The master thesis is focused on corporate social responsibility (CSR) as part of employer branding and its application within a human resource management system. The thesis is based on the assumption that the rising generation of workers considers socially responsible behaviour of companies as one of the factors of employer's attractiveness. The aim of the thesis is to analyze attitudes and preferences of selected representatives of generation Y regarding corporate social responsibility. The quantitative analysis is focused on the view on CSR by Charles University students of Faculty of Arts and employs an online questionnaire for data collection. Key words: employer branding, corporate social responsibility, CSR, stakeholder theory, employer's attractiveness, generation Y, HR marketing, HR activities