Hodnocení v kooperativním učení
Evaluation in cooperative learning
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93120Identifiers
Study Information System: 166656
Collections
- Kvalifikační práce [23978]
Author
Advisor
Referee
Tvrzová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
kooperativní učení|hodnocení|školní hodnocení|sebehodnocení|hodnocení v kooperativní učení|organizační formy vyučování|komunikace|kompetence|spolupráce|sociální vztahyKeywords (English)
cooperative learning|evaluation|school evaluation|self-evaluation|evaluation in cooperative learning|classroom interaction|communication|competences|cooperation|social relationshipsTeoreticko-empirická práce je zaměřena na inovaci vzdělávání použitím kooperativního učení. Tématem práce je hodnocení v kooperativním učení a jeho specifika. Teoretická část je věnována popisu kooperativního učení, školnímu hodnocení a zejména hodnocení kooperativních činností. Empirická část je zprávou z akčního výzkumu vlastní výuky na druhém stupni základní školy, popisuje proměnu výuky zavedením práce v kooperativních skupinách a sleduje zapojení žáků do výuky ve vztahu ke kritériím hodnocení. Součástí výzkumu je rozbor sebehodnocení žáků a reflexe kooperativních činností.
Theoretical-empirical work is focused on innovation education with using cooperative learning. The theme of labour is evaluation in cooperative learning and his specifics. The theoretical part is devoted to the description of cooperative learning, school rating and especially the evaluation of cooperative activities. The empirical part is a report from the action research of own lessons at the second level of elementary school, describes the transformation of teaching by introducing work in cooperative groups and monitors pupils' involvement in teaching in relation to the evaluation criteria. Part of the research is an analysis of pupils' self-image and a reflection of cooperative activities.