Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově
Academic self-efficacy of pupils with problematic behavior in instituional care
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93092Identifiers
Study Information System: 174733
Collections
- Kvalifikační práce [23976]
Author
Advisor
Referee
Horáková Hoskovcová, Simona
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
5. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|problematické chování|ústavní výchova|dětský domov se školouKeywords (English)
Academic self-efficacy|self-efficacy|problematic behaviour|institutional care|children's home with schoolDiplomová práce se věnuje tématu vnímané akademické účinnosti u žáků, kterým byla z důvodu výrazného problematického chování soudem uložena ochranná či ústavní výchova, a kteří se z tohoto důvody stali klienty dětských domovů se školou. Nejprve je představen koncept vnímané osobní účinnost a z ní vycházející koncept vnímané akademické účinnosti. Jsou uvedeny zdroje, a také témata sociálního prostředí a genderových rozdílů ve vztahu k vnímané akademické účinnosti. Navazuje kapitola popisující téma problematického chování a poruch chování. Třetí kapitola je věnována ochranné a ústavní výchově. V poslední kapitole je popsáno téma vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním. Empirická část obsahuje výzkum realizovaný v dětských domovech se školou u žáků vykazující výrazné problematické chování, ke kterému byly použity dotazníky Myself As a Learner Scale a Children's Self-Efficacy Scale. Byl zjištěn významný rozdíl mez úrovní vnímané akademické účinnosti mezi souborem žáků z dětských domovů se školou a mezi souborem žáků z běžných základních škol. Pouze částečně byl prokázán vztah mezi studijním průměrem a úrovní vnímané akademické účinnosti. Nebyl prokázán rozdíl v úrovni vnímané akademické účinnosti mezi oběma pohlavími. Stejně tak u žáků, kteří opakovali ročník, a mezi žáky, kteří...
The thesis deals with the topic of academic self-efficacy of pupils who have been given protective or institutional education due to significant problematic behaviour by the court and who became clients of children's homes with the school. First, the concept of self-efficacy and the concept of academic self-efficacy is presented. Resources as well as social environment issues and gender differences are related to academic self-efficacy. The following chapter describes the topic of problematic behaviour and behavioural disorders. The third chapter is devoted to protection and constitutional care. The last chapter describes the topic of academic self-efficacy of students with problematic behaviour. The empirical part includes research carried out in children's homes with students showing significant problematic behaviour, using the Myself As a Learner Scale and Children's Self- Efficacy Scale questionnaires. A significant difference was found between the level of academic self-efficacy between a set of pupils from children's homes with a school and a set of pupils from ordinary upper primary schools. Only a partial correlation has been proved between the study average and the level of academic self-efficacy. There was no difference in the level of academic self-efficacy between genders. Equally, the...