Zobrazit minimální záznam

Academic self-efficacy of pupils with problematic behavior in instituional care
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorMatějková, Veronika
dc.date.accessioned2017-11-10T11:01:09Z
dc.date.available2017-11-10T11:01:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93092
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of academic self-efficacy of pupils who have been given protective or institutional education due to significant problematic behaviour by the court and who became clients of children's homes with the school. First, the concept of self-efficacy and the concept of academic self-efficacy is presented. Resources as well as social environment issues and gender differences are related to academic self-efficacy. The following chapter describes the topic of problematic behaviour and behavioural disorders. The third chapter is devoted to protection and constitutional care. The last chapter describes the topic of academic self-efficacy of students with problematic behaviour. The empirical part includes research carried out in children's homes with students showing significant problematic behaviour, using the Myself As a Learner Scale and Children's Self- Efficacy Scale questionnaires. A significant difference was found between the level of academic self-efficacy between a set of pupils from children's homes with a school and a set of pupils from ordinary upper primary schools. Only a partial correlation has been proved between the study average and the level of academic self-efficacy. There was no difference in the level of academic self-efficacy between genders. Equally, the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu vnímané akademické účinnosti u žáků, kterým byla z důvodu výrazného problematického chování soudem uložena ochranná či ústavní výchova, a kteří se z tohoto důvody stali klienty dětských domovů se školou. Nejprve je představen koncept vnímané osobní účinnost a z ní vycházející koncept vnímané akademické účinnosti. Jsou uvedeny zdroje, a také témata sociálního prostředí a genderových rozdílů ve vztahu k vnímané akademické účinnosti. Navazuje kapitola popisující téma problematického chování a poruch chování. Třetí kapitola je věnována ochranné a ústavní výchově. V poslední kapitole je popsáno téma vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním. Empirická část obsahuje výzkum realizovaný v dětských domovech se školou u žáků vykazující výrazné problematické chování, ke kterému byly použity dotazníky Myself As a Learner Scale a Children's Self-Efficacy Scale. Byl zjištěn významný rozdíl mez úrovní vnímané akademické účinnosti mezi souborem žáků z dětských domovů se školou a mezi souborem žáků z běžných základních škol. Pouze částečně byl prokázán vztah mezi studijním průměrem a úrovní vnímané akademické účinnosti. Nebyl prokázán rozdíl v úrovni vnímané akademické účinnosti mezi oběma pohlavími. Stejně tak u žáků, kteří opakovali ročník, a mezi žáky, kteří...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|problematické chování|ústavní výchova|dětský domov se školoucs_CZ
dc.subjectAcademic self-efficacy|self-efficacy|problematic behaviour|institutional care|children's home with schoolen_US
dc.titleVnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId174733
dc.title.translatedAcademic self-efficacy of pupils with problematic behavior in instituional careen_US
dc.contributor.refereeHoráková Hoskovcová, Simona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu vnímané akademické účinnosti u žáků, kterým byla z důvodu výrazného problematického chování soudem uložena ochranná či ústavní výchova, a kteří se z tohoto důvody stali klienty dětských domovů se školou. Nejprve je představen koncept vnímané osobní účinnost a z ní vycházející koncept vnímané akademické účinnosti. Jsou uvedeny zdroje, a také témata sociálního prostředí a genderových rozdílů ve vztahu k vnímané akademické účinnosti. Navazuje kapitola popisující téma problematického chování a poruch chování. Třetí kapitola je věnována ochranné a ústavní výchově. V poslední kapitole je popsáno téma vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním. Empirická část obsahuje výzkum realizovaný v dětských domovech se školou u žáků vykazující výrazné problematické chování, ke kterému byly použity dotazníky Myself As a Learner Scale a Children's Self-Efficacy Scale. Byl zjištěn významný rozdíl mez úrovní vnímané akademické účinnosti mezi souborem žáků z dětských domovů se školou a mezi souborem žáků z běžných základních škol. Pouze částečně byl prokázán vztah mezi studijním průměrem a úrovní vnímané akademické účinnosti. Nebyl prokázán rozdíl v úrovni vnímané akademické účinnosti mezi oběma pohlavími. Stejně tak u žáků, kteří opakovali ročník, a mezi žáky, kteří...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of academic self-efficacy of pupils who have been given protective or institutional education due to significant problematic behaviour by the court and who became clients of children's homes with the school. First, the concept of self-efficacy and the concept of academic self-efficacy is presented. Resources as well as social environment issues and gender differences are related to academic self-efficacy. The following chapter describes the topic of problematic behaviour and behavioural disorders. The third chapter is devoted to protection and constitutional care. The last chapter describes the topic of academic self-efficacy of students with problematic behaviour. The empirical part includes research carried out in children's homes with students showing significant problematic behaviour, using the Myself As a Learner Scale and Children's Self- Efficacy Scale questionnaires. A significant difference was found between the level of academic self-efficacy between a set of pupils from children's homes with a school and a set of pupils from ordinary upper primary schools. Only a partial correlation has been proved between the study average and the level of academic self-efficacy. There was no difference in the level of academic self-efficacy between genders. Equally, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV