dc.contributor.advisor | Pšenička, Martin | |
dc.creator | Pacasová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-10-20T09:54:27Z | |
dc.date.available | 2017-10-20T09:54:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92446 | |
dc.description.abstract | 7 Abstract: In my bachelor thesis I focus on several points of view within the musical phenomenon Les Miserables. I describe it's history in France, England and Czechoslovakia. I analyze final musical dramatization from novel's original. I compare original french version of the musical to the english version. I ask question why is this musical so successful. From director and scenic points of view I compare productions of GOJA Music Hall Theatre and Brno City Theatre. In short I Also focus on text aspects of productions. This thesis is aiming to create a compact look at phenomen of the musical Les Misérables - to see it's history and changes, the process of creation and production differences of this musical in Czech Republic. | en_US |
dc.description.abstract | 7 Abstrakt: Na muzikálový fenomén Les Misérables se ve své bakalářské práci zaměřuji z několika úhlů pohledu - popisuji jeho historii ve Francii, v Anglii a v Československu. Analyzuji konečnou muzikálovou dramatizaci z románové předlohy. Porovnávám původní francouzskou verzi muzikálu s anglickou verzí. Kladu si otázku, proč je tento muzikál tak divácky úspěšný. Z hlediska režijní a scénické stránky porovnávám inscenace divadla GOJA Music Hall a Městského divadla Brno. Taktéž se v krátkosti zaměřuji na textovou stránku inscenací. Cílem práce je vytvořit celistvý náhled na fenomén muzikálu Bídníci - na jeho historii a proměny, procesy vzniku a na inscenační rozdíly tohoto muzikálu v České republice. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Les Misérables|musical|Victor Hugo|Vinohrady Theatre|GOJA Music Hall Theatre|Brno City Theatre | en_US |
dc.subject | Les Misérables|Bídníci|muzikál|Victor Hugo|Divadlo na Vinohradech|divadlo GOJA Music Hall|Městské divadlo Brno | cs_CZ |
dc.title | Fenomén Les Misérables - Bídníci: Nejdéle uváděný muzikál na světě | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-11 | |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 180255 | |
dc.title.translated | Phenomenon of Les Misérables: The Most Successful Musical | en_US |
dc.contributor.referee | Topolová, Barbara | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | 7 Abstrakt: Na muzikálový fenomén Les Misérables se ve své bakalářské práci zaměřuji z několika úhlů pohledu - popisuji jeho historii ve Francii, v Anglii a v Československu. Analyzuji konečnou muzikálovou dramatizaci z románové předlohy. Porovnávám původní francouzskou verzi muzikálu s anglickou verzí. Kladu si otázku, proč je tento muzikál tak divácky úspěšný. Z hlediska režijní a scénické stránky porovnávám inscenace divadla GOJA Music Hall a Městského divadla Brno. Taktéž se v krátkosti zaměřuji na textovou stránku inscenací. Cílem práce je vytvořit celistvý náhled na fenomén muzikálu Bídníci - na jeho historii a proměny, procesy vzniku a na inscenační rozdíly tohoto muzikálu v České republice. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 7 Abstract: In my bachelor thesis I focus on several points of view within the musical phenomenon Les Miserables. I describe it's history in France, England and Czechoslovakia. I analyze final musical dramatization from novel's original. I compare original french version of the musical to the english version. I ask question why is this musical so successful. From director and scenic points of view I compare productions of GOJA Music Hall Theatre and Brno City Theatre. In short I Also focus on text aspects of productions. This thesis is aiming to create a compact look at phenomen of the musical Les Misérables - to see it's history and changes, the process of creation and production differences of this musical in Czech Republic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |