Zobrazit minimální záznam

Hyperactivity (ADHD) - releasing and protective factors
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorNáměstková, Adéla
dc.date.accessioned2017-10-20T09:49:12Z
dc.date.available2017-10-20T09:49:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92417
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the phenomenon of ADHD which is in our society with ever increasing intensity and frequency. It focuses on terminology connected with this phenomenon and on the factors that trigger ADHD (genetic and nongenetic, with focus on describing basic knowledge about possible causes of this disorder) and also on protective factor - how can we work with children with ADHD and how we can influence and moderate behaviour connected with this disorders. The empirical part focuses on the design of a research project that would be interested in a sample of younger school children. Within several interviews, facilitating and protective factors of ADHD (that could lead to improving care of children with ADHD), should be discussed and found. Keywords: ADHD, ADD, hyperactivity, pedagogical psychologyen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na jev ADHD, který se v naší společnosti vyskytuje se stále nabývající intenzitou a četností. Práce se zabývá upřesněním terminologie spojené s touto poruchou a následně se zaměřuje na spouštěcí faktory (genetické i negenetické, se snahou postihnout základní přehled příčin této poruchy) a také na faktory protektivní - jak se dá s poruchou pracovat a jakými způsoby můžeme projevy ADHD zmírňovat a ovlivňovat. Empirická část se zaměřuje na návrh výzkumného projektu, který se soustředí na vzorek dětí mladšího školního věku, v rámci kterého by formou rozhovoru s rodiči měly být shledávány facilitační a protektivní faktory rozvoje ADHD, které by mohly vést ke zkvalitnění péče o děti s touto poruchou. Klíčová slova: ADHD, ADD, hyperaktivita, pedagogická psychologiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectADHD|ADD|hyperactivity|pedagogical psychologyen_US
dc.subjectADHD|ADD|hyperaktivita|pedagogická psychologiecs_CZ
dc.titleHyperaktivita (ADHD) - spouštěcí a protektivní faktorycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166201
dc.title.translatedHyperactivity (ADHD) - releasing and protective factorsen_US
dc.contributor.refereeVeselá, Michaela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na jev ADHD, který se v naší společnosti vyskytuje se stále nabývající intenzitou a četností. Práce se zabývá upřesněním terminologie spojené s touto poruchou a následně se zaměřuje na spouštěcí faktory (genetické i negenetické, se snahou postihnout základní přehled příčin této poruchy) a také na faktory protektivní - jak se dá s poruchou pracovat a jakými způsoby můžeme projevy ADHD zmírňovat a ovlivňovat. Empirická část se zaměřuje na návrh výzkumného projektu, který se soustředí na vzorek dětí mladšího školního věku, v rámci kterého by formou rozhovoru s rodiči měly být shledávány facilitační a protektivní faktory rozvoje ADHD, které by mohly vést ke zkvalitnění péče o děti s touto poruchou. Klíčová slova: ADHD, ADD, hyperaktivita, pedagogická psychologiecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the phenomenon of ADHD which is in our society with ever increasing intensity and frequency. It focuses on terminology connected with this phenomenon and on the factors that trigger ADHD (genetic and nongenetic, with focus on describing basic knowledge about possible causes of this disorder) and also on protective factor - how can we work with children with ADHD and how we can influence and moderate behaviour connected with this disorders. The empirical part focuses on the design of a research project that would be interested in a sample of younger school children. Within several interviews, facilitating and protective factors of ADHD (that could lead to improving care of children with ADHD), should be discussed and found. Keywords: ADHD, ADD, hyperactivity, pedagogical psychologyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV