Zobrazit minimální záznam

Factors contributing to Social Inclusion Education at Schools
dc.contributor.advisorMoree, Dana
dc.creatorJandová, Helena
dc.date.accessioned2020-08-17T15:07:59Z
dc.date.available2020-08-17T15:07:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92266
dc.description.abstractPráce se zabývá faktory, které přispívají k fungování sociální inkluze ve vzdělávání. Výzkum je zaměřen na jednu ze základních škol, která byla vybrána podle předem stanovených kritérií. V teoretické části došlo k vymezení nejdůležitějších pojmů, které se váží k sociální inkluzi ve školách s ohledem na výzkumné otázky. Mezi důležité faktory, na něž se zaměřuji, je kultura školy, do níž řadím prostředí školy, normy a hodnoty školy, formy komunikace a spolupráce s partnery školy, mezi něž patří zejména rodiče. Dále se orientuji na to, jakým způsobem škola nastoluje vztahy s organizacemi občanského sektoru, které se inkluzivním vzděláváním zabývají. Vzhledem k cílům práce byla zvolena kvalitativní strategie. Výzkumný vzorek byl sestaven z třech typů aktérů, kteří se k vybrané škole nějak vztahovali. Sběr dat probíhal formou hloubkových rozhovorů s aktéry vybranými převážně metodou sněhové koule. Každou ze skupin jsem poté zvlášť analyzovala a vytvořila nejdůležitější kategorie. V závěrečné práci jsou srovnávány nejpodstatnější zjištění z analýzy dat a vyvozeny závěry, které se váží k výzkumným otázkám. Klíčová slova: sociální inkluze ve vzdělávání, znevýhodněné děti, kultura školy, organizace občanské společnosti, spolupráce, partnerství, komunikacecs_CZ
dc.description.abstractANOTATION This work deals with factors which contribute to social inclusion in education. Research is aimed at one of the basic schools, which has been selected according to the previously set criteria. In the theoretical part the most important concepts linked to social education have been discussed with respect to research question. The vital factors I focus on are school culture, which may consists of the right environment, norms and values or forms of communication and cooperation with the partners of the school, who I consider to be mainly the parents. Further on, I focus on the practices which the school sets to establish relations with the NGOs which provide assistance in order to support social inclusion at schools. With respect to the objectives of this thesis qualitative strategy has been selected. The research pattern was formed from three types of actors who have been somehow connected to school. The data collection was carried out via in-depth interviews with the actors chosen based on the snowball method. Each group has been then analysed separately with the aim to create the most important categories. In the final part the most vital discoveries from analysis are compared in order to draw inferences with connection to the research questions. Key words: social inclusion in education,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectsocial inclusion in educationen_US
dc.subjectdisadvantaged childrenen_US
dc.subjectschool cultureen_US
dc.subjectNGOsen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectpartnershipen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectsociální inkluze ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectznevýhodněné dětics_CZ
dc.subjectkultura školycs_CZ
dc.subjectorganizace občanské společnostics_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectpartnerstvícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.titleFaktory přispívající k fungování sociální inkluze na školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-26
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId181163
dc.title.translatedFactors contributing to Social Inclusion Education at Schoolsen_US
dc.contributor.refereeLegnerová, Kateřina
dc.identifier.aleph002156734
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá faktory, které přispívají k fungování sociální inkluze ve vzdělávání. Výzkum je zaměřen na jednu ze základních škol, která byla vybrána podle předem stanovených kritérií. V teoretické části došlo k vymezení nejdůležitějších pojmů, které se váží k sociální inkluzi ve školách s ohledem na výzkumné otázky. Mezi důležité faktory, na něž se zaměřuji, je kultura školy, do níž řadím prostředí školy, normy a hodnoty školy, formy komunikace a spolupráce s partnery školy, mezi něž patří zejména rodiče. Dále se orientuji na to, jakým způsobem škola nastoluje vztahy s organizacemi občanského sektoru, které se inkluzivním vzděláváním zabývají. Vzhledem k cílům práce byla zvolena kvalitativní strategie. Výzkumný vzorek byl sestaven z třech typů aktérů, kteří se k vybrané škole nějak vztahovali. Sběr dat probíhal formou hloubkových rozhovorů s aktéry vybranými převážně metodou sněhové koule. Každou ze skupin jsem poté zvlášť analyzovala a vytvořila nejdůležitější kategorie. V závěrečné práci jsou srovnávány nejpodstatnější zjištění z analýzy dat a vyvozeny závěry, které se váží k výzkumným otázkám. Klíčová slova: sociální inkluze ve vzdělávání, znevýhodněné děti, kultura školy, organizace občanské společnosti, spolupráce, partnerství, komunikacecs_CZ
uk.abstract.enANOTATION This work deals with factors which contribute to social inclusion in education. Research is aimed at one of the basic schools, which has been selected according to the previously set criteria. In the theoretical part the most important concepts linked to social education have been discussed with respect to research question. The vital factors I focus on are school culture, which may consists of the right environment, norms and values or forms of communication and cooperation with the partners of the school, who I consider to be mainly the parents. Further on, I focus on the practices which the school sets to establish relations with the NGOs which provide assistance in order to support social inclusion at schools. With respect to the objectives of this thesis qualitative strategy has been selected. The research pattern was formed from three types of actors who have been somehow connected to school. The data collection was carried out via in-depth interviews with the actors chosen based on the snowball method. Each group has been then analysed separately with the aim to create the most important categories. In the final part the most vital discoveries from analysis are compared in order to draw inferences with connection to the research questions. Key words: social inclusion in education,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021567340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV