dc.contributor.advisor | Žáčková, Hana | |
dc.creator | Kadeřábková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-12-22T10:46:02Z | |
dc.date.available | 2017-12-22T10:46:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92182 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis draws attention to the issue of communication between school and family and tries to not only teach the communication, but also to find the state of communication between family and school at a particular workplace. The aim of the theoretical part was to clarify the concept of education with an emphasis on educational activities at school. It stands that the family, as an indispensable part, is crucial in communication relation to the pupil. The current school concept is discussed and the key competencies related to communication are mentioned.A special chapter is devoted to the pupil and the specifics of his personality during adolescence. Furthermore, in the theoretical part, a special chapter is dedicated to the teacher as one of the important partners in the communication between the school and the family. The last chapter of the theoretical part is dedicated to communication. In the practical part of the diploma thesis, we find out what is the opinion about the communication in the given school, the pupils side as well as the family's side. There were assumptions made about the state and needs of communication between the school and the family. This was determined by the method of quantitative exploration. In conclusion, the results are evaluated. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce poukazuje na problematiku komunikace mezi školou a rodinou a snaží se nejen o teoretické vytyčení komunikace, ale hlavně o zjištění stavu komunikace mezi rodinou a školou na konkrétním pracovišti. Cílem teoretické části bylo objasnění pojmu výchova s důrazem na výchovnou činnost ve škole, dále rodina jakožto neopomenutelná součást výchovy a důležitý komunikační partner v ohledu k žákovi. Je zde rozebrána současná koncepce školy a zmíněny klíčové kompetence, které se váží k problematice komunikace. Zvláštní kapitola je věnována žákovi a specifikům jeho osobnosti v období dospívání. Dále je v teoretické části věnována zvláštní kapitola učiteli jako jednomu z důležitých partnerů v komunikaci mezi školou a rodinou. Poslední kapitola teoretické části je věnována komunikaci. V praktické části diplomové práce je zjišťováno, jaký je názor na komunikaci v dané škole, a to jak ze strany žáků, tak ze strany rodiny. Byly vyřčeny předpoklady ohledně stavu a potřeb způsobu komunikace mezi školou a rodinou. Toto bylo zjištěno metodou kvantitativního průzkumu. V závěru jsou zhodnoceny jeho výsledky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | cooperation between family and school | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | Komunikace | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce mezi rodinou a školou | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.title | Komunikace mezi rodinou a školou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-25 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 134752 | |
dc.title.translated | Communication between family and school | en_US |
dc.contributor.referee | Cimrmannová, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 002156462 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hussite Theology in Combination with Psychosocial Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Hussite Theology in Combination with Psychosocial Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce poukazuje na problematiku komunikace mezi školou a rodinou a snaží se nejen o teoretické vytyčení komunikace, ale hlavně o zjištění stavu komunikace mezi rodinou a školou na konkrétním pracovišti. Cílem teoretické části bylo objasnění pojmu výchova s důrazem na výchovnou činnost ve škole, dále rodina jakožto neopomenutelná součást výchovy a důležitý komunikační partner v ohledu k žákovi. Je zde rozebrána současná koncepce školy a zmíněny klíčové kompetence, které se váží k problematice komunikace. Zvláštní kapitola je věnována žákovi a specifikům jeho osobnosti v období dospívání. Dále je v teoretické části věnována zvláštní kapitola učiteli jako jednomu z důležitých partnerů v komunikaci mezi školou a rodinou. Poslední kapitola teoretické části je věnována komunikaci. V praktické části diplomové práce je zjišťováno, jaký je názor na komunikaci v dané škole, a to jak ze strany žáků, tak ze strany rodiny. Byly vyřčeny předpoklady ohledně stavu a potřeb způsobu komunikace mezi školou a rodinou. Toto bylo zjištěno metodou kvantitativního průzkumu. V závěru jsou zhodnoceny jeho výsledky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis draws attention to the issue of communication between school and family and tries to not only teach the communication, but also to find the state of communication between family and school at a particular workplace. The aim of the theoretical part was to clarify the concept of education with an emphasis on educational activities at school. It stands that the family, as an indispensable part, is crucial in communication relation to the pupil. The current school concept is discussed and the key competencies related to communication are mentioned.A special chapter is devoted to the pupil and the specifics of his personality during adolescence. Furthermore, in the theoretical part, a special chapter is dedicated to the teacher as one of the important partners in the communication between the school and the family. The last chapter of the theoretical part is dedicated to communication. In the practical part of the diploma thesis, we find out what is the opinion about the communication in the given school, the pupils side as well as the family's side. There were assumptions made about the state and needs of communication between the school and the family. This was determined by the method of quantitative exploration. In conclusion, the results are evaluated. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021564620106986 | |