The English progressive forms in Arts and Humanities university lectures
Anglické průběhové slovesné tvary v univerzitních přednáškách z oblasti humanitních věd
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92087Identifikátory
SIS: 175617
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šaldová, Pavlína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
11. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
průběhové slovesné formy|univerzitní přednášky|funkce průběhových foremKlíčová slova (anglicky)
progressive verb forms|university lectures|functions of the progressiveCílem této bakalářské práce je prozkoumat použití anglických finitních průběhových tvarů v univerzitních přednáškách z oblasti humanitních věd. Toto použití je zkoumáno lexiko- gramaticky a je porovnáno s výsledky práce Ute Römer (2005), která prozkoumala funkce průběhových forem v hovorové britské angličtině. Práce poskytuje přehled funkcí průběhových finitních forem tak, jak jsou popsány a doloženy v několika různých gramatikách. Součástí teoretické části práce je také kapitola zabývající se charakterem přednášky, jejími složkami a odlišnostmi od běžného mluveného i psaného projevu. Analyzováno bylo sto vět obsahujících finitní průběhové formy; jako zdroj byl zvolen korpus BASE. Analytická část obsahuje přehled funkcí a účelů průběhových forem nalezených v přednáškách. Klíčová slova: průběhové slovesné formy, univerzitní přednášky, funkce průběhových forem
This thesis analyzes and describes the use of finite progressive forms in Arts and Humanities university lectures. The finite forms are explored with respect to their lexical and grammatical properties, and the results are compared to those of Ute Römer (2005), who studied the functions of finite progressive forms in spoken British English. An overview of functions of the progressive, depicted in various grammars, is included. There is also a separate chapter dedicated to the character of a lecture as a specific type of spoken academic discourse. One hundred utterances excerpted from the BASE corpus have been analyzed. An overview of the functions and purposes of the progressive found in the university lectures is given in the analytical part of this thesis. Key words: progressive verb forms, university lectures, functions of the progressive