Zobrazit minimální záznam

Scheduling optimization problems in education
Rozvrhovací optimalizační úlohy ve školství
dc.contributor.advisorKopa, Miloš
dc.creatorPuček, Samuel
dc.date.accessioned2017-09-29T07:50:40Z
dc.date.available2017-09-29T07:50:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90630
dc.description.abstractThis work deals with the theory of integer programming. After defining the ba- sic concepts, it presents two algorithms suitable for solving integer problems. Firstly, it talks about the branch and bound algorithm and secondly, it talks about the cutting plane algorithm. Next, it presents an assignment problem, which is a special case of integer programming. The work describes the hungarian method and explains its usage on exemplary examples. The last part of the work solves the real problem from the practice. The aim of this section is to find an optimal schedule for classes one to seven of the selected elementary school. It introduces input data processing, creating a model and the solution. Obtained results are accompanied by a brief discussion. 1en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá teorií celočíselného programování. Po definování zá- kladních pojmů uvádí dva algoritmy vhodné pro řešení celočíselných úloh. Prv- ním z nich je algoritmus větvení a hranic, za ním následuje algoritmus řezných nadrovin. Dále popisuje přiřazovací problém, který je speciálním případem úlohy celočíselného programování. Uvádí maďarskou metodu a vysvětluje její použití na vzorových příkladech. Následuje praktická část práce, která řeší reálný pro- blém z praxe. Cílem této části je najít optimální rozvrh pro první až sedmou třídu vybrané základní školy. Je v ní představeno zpracování vstupních dat, tvorba mo- delu a samotné řešení. Získané výsledky jsou doprovázeny krátkou diskusí. 1cs_CZ
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectinteger programmingen_US
dc.subjectassignment problemen_US
dc.subjectscheduling optimizationen_US
dc.subjectceločíselné programovánícs_CZ
dc.subjectpřiřazovací problémcs_CZ
dc.subjectrozvrhovací optimalizacecs_CZ
dc.titleRozvrhovacie optimalizačné úlohy v školstvesk_SK
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-08
dc.description.departmentDepartment of Probability and Mathematical Statisticsen_US
dc.description.departmentKatedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182394
dc.title.translatedScheduling optimization problems in educationen_US
dc.title.translatedRozvrhovací optimalizační úlohy ve školstvícs_CZ
dc.contributor.refereeBranda, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineObecná matematikacs_CZ
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Mathematicsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá teorií celočíselného programování. Po definování zá- kladních pojmů uvádí dva algoritmy vhodné pro řešení celočíselných úloh. Prv- ním z nich je algoritmus větvení a hranic, za ním následuje algoritmus řezných nadrovin. Dále popisuje přiřazovací problém, který je speciálním případem úlohy celočíselného programování. Uvádí maďarskou metodu a vysvětluje její použití na vzorových příkladech. Následuje praktická část práce, která řeší reálný pro- blém z praxe. Cílem této části je najít optimální rozvrh pro první až sedmou třídu vybrané základní školy. Je v ní představeno zpracování vstupních dat, tvorba mo- delu a samotné řešení. Získané výsledky jsou doprovázeny krátkou diskusí. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the theory of integer programming. After defining the ba- sic concepts, it presents two algorithms suitable for solving integer problems. Firstly, it talks about the branch and bound algorithm and secondly, it talks about the cutting plane algorithm. Next, it presents an assignment problem, which is a special case of integer programming. The work describes the hungarian method and explains its usage on exemplary examples. The last part of the work solves the real problem from the practice. The aim of this section is to find an optimal schedule for classes one to seven of the selected elementary school. It introduces input data processing, creating a model and the solution. Obtained results are accompanied by a brief discussion. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV