Rozšíření frameworku Machinations
Extension of Machinations Framework
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90587Identifiers
Study Information System: 179548
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Fink, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Theoretical Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
7. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
herní design, modelování her, MachinationsKeywords (English)
game design, game modeling, MachinationsFramework Machinations je nástroj pro reprezentaci mechanik deskových a některých počítačových her. Jeho hlavním účelem je umožnit návrhářům otestovat a ladit parametry hry před jejím vydáním. Modely některých herních mechanik ale framework neumožňuje vytvořit a nutí své uživatele ke zjednodušování modelů. Cílem této práce je rozšíření frameworku Machinations tak, aby vznikl nástroj schopný simulování mechanik deskových her bez nutnosti jejich zjednodušování. Součástmi práce jsou program pro práci s rozšířeným frameworkem a příkladová studie rozebírající implementaci deskové hry Doba kamenná v rozšířeném frameworku.
Framework Machinations is a tool for representing board games mechanics and mechanics of some computer games. Its main purpose is to allow game designers to test and tune the game's parameters before games release. However, current framework is not able to create models of some game mechanics and by that, it forces its users to simplify their models. The aim of this work is to extend framework machinations into a tool capable of simulating board game mechanics without having to simplify them. Thesis includes a program for working with an extended framework and a case study detailing the implementation of the Stone Age game in the extended framework.