Motivace ke studiu dospělých posluchačů Pražské konzervatoře
Adult Students at the Prague Conservatory and Their Motivation to Study
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87403Identifiers
Study Information System: 168371
Collections
- Kvalifikační práce [19393]
Author
Advisor
Referee
Kopecký, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
vzdělávání dospělých|formální vzdělávání|neformální vzdělávání|celoživotní učení|hudební vzdělávání|didaktika hudebního vzdělávání|Pražská konzervatoř|motivace ke studiu
Keywords (English)
adult education|formal education|informal education|lifelong learning|music education|music education didactics|Prague Conservatory|motivation to study
Bakalářská práce se zaměřuje na sféru motivace v hudebním vzdělávání. Vymezuje základní charakteristiky a kontexty vzdělávání dospělých, hudebního vzdělávání a motivace, to vše s využitím odborné české i zahraniční literatury a pramenů. Práce zachycuje oblasti vzdělávání dospělých a hudebního vzdělávání, zároveň nabízí náhled na jejich současný stav. Práce taktéž poskytuje stručné vymezení motivace ke studiu ve vztahu k hudebnímu vzdělávání a také základní determinanty a prostředí, které na tuto motivaci mohou mít vliv. Podstatnou součástí bakalářské práce je kvantitativní empirické šetření, které bylo provedeno ve formě dotazníku. Ten zjišťoval původní motivaci dospělých ke studiu zpěvu na Pražské konzervatoři a důvody jejich pozdního nástupu po dokončení jiné střední školy. Získaná data, výsledky testování a jejich interpretace jsou v práci dále popsána. Klíčová slova vzdělávání dospělých, formální a neformální vzdělávání, celoživotní učení, hudební vzdělávání, didaktika hudebního vzdělávání, Pražská konzervatoř, motivace ke studiu 4
The bachelor thesis focuses on motivation in music education. It defines primary characteristics and contexts of adult education, music education and motivation, all of that with use of professional czech and foreign literature and sources. The thesis transcribes the sphere od adult education and music education, and offers an overview of their current status as well. It also provides brief definition of motivation to study in relation to music education, and basic determinants and surroundings, which can influence this motivation. An essential part of the bachelor thesis is a quantitative empirical research, that was done in form of a questionnaire. It explored the original motivation of the adult students to study singing in Prague Conservatory and also the reasons for joining the school so late, after finishing studies at another high school. The acquired data, the testing results and their interpretations are then described. Key words adult education, formal and informal education, lifelong learning, music education, music education didactics, Prague Conservatory, motivation to study 5
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Defence status: DEFENDEDVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Defence status: DEFENDEDVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Date of defense: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Defence status: DEFENDEDPíša, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 14. 9. 2015Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých ...