Deterrence, Credibility & Learning: Lessons from Three Enduring Rivalries
Deterrence, Credibility & Learning: Lessons from Three Enduring Rivalries
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86585Identifiers
Study Information System: 166976
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Smetana, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
International Security Studies
Department
Department of International Relations
Date of defense
23. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Odstrašování, Důvěryhodnost, Studená válka, Izraelsko-Arabský konflikt, Konflikt Indie-PákistánKeywords (English)
Deterrence, Credibility, Cold War, Israeli-Arab conflict, Indo-Pakistani Conflict(abstrakt) Autor analyzuje prostřednictvím kvantitativních i kvalitativních metod tři dlouhodobé konflikty 20. století (studenou válku, izraelsko-arabský konflict a indo-pakistánské soupeření) s cílem odpovědi na následující výzkumnou otázku: Způsobuje selhání odstrašení zapříčiněné nedostatkem kredibility v jedné krizové situaci zvýšení pravděpodobnosti opětovného selhání odstrašení v krizi následující?"
Author analyses three protracted conflicts of the 20th century (Cold War, Israeli-Arab Conflict and Indo-Pakistani Rivalry) in both qualitative and quantitative manner in order to find out an answer for the following research question: "Does a deterrence failure caused by a lack of credibility increase the likelihood of general deterrence failure in the next crisis?"