dc.contributor.advisor | Láb, Filip | |
dc.creator | Hejbal, Dominik | |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T13:22:13Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T13:22:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86494 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce mapuje kariéru fotografa Stanislava Tereby, který se proslavil především hlavní cenou v prestižní mezinárodní soutěži World Press Photo, kde uspěl se snímkem fotbalového brankáře Miroslava Čtvrtníčka z utkání hraného v Praze na Letné. Práce se zabývá především Terebovou prací v době, kdy působil v redakci Večerní Prahy, kde strávil většinu své kariéry. Část práce je věnována také samotné Večerní Praze, v jejíž redakci se dostávalo fotografii velké pozornosti. Terebova kariéra od 90. let je pak příznačnou ukázkou problémů, které mnoha novinářům nastaly po sametové revoluci, kdy se média dostávala do soukromého vlastnictví. V práci je také Terebova kariéra zasazena do kontextu vývoje sportovní fotografie v Česku. Terebův fotografický styl je zde zkoumán s využitím sémiotické analýzy a metody kompoziční interpretace. Dále se práce skládá z případové studie zaměřené na Terebův úspěch ve World Press Photo. Terebův snímek je srovnáván s ostatními vítěznými fotografiemi i s konkurencí v samotném ročníku 1959, kdy byl poctěn hlavní cenou i na úkor obvykle oceňovaných válečných fotografií. Pozornost je věnována také vzniku Terebova vítězného snímku od účasti na utkání až po následnou úpravu fotografie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The paper focuses the career of photographer Stanislav Tereba, the only Czech winner of the main World Press Photo Prize. He succeeded with the photography of Miroslav Čtvrtníček, the soccer goalkeeper, played in Prague, Letna stadium. The paper deals mainly with Tereba's work in evening paper Vecerni Praha where the winning photography was paid a great attention there. As well as a lot of journalists since the 1990's Tereba have faced the problems after the Velvet Revolution when his career nearly stopped as the media went to private ownership. Tereba's career is explored in the context of the development of sports photography in the Czech Republic. Tereba's photographic style is studied by using semiotic analysis and the method of compositional interpretation there. In addition, the work consists of a case study of Tereba's success in World Press Photo. Tereba's photography is compared to the other winning photographs as well as to the competition in 1959 when he was honored with the main prize at the expense of war photographs usually awarded. Attention is also paid to the creation of Tereba's winning photography from participation in the stadium to subsequent photo editing. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Stanislav Tereba | en_US |
dc.subject | photographer | en_US |
dc.subject | Vecerni Praha | en_US |
dc.subject | photography | en_US |
dc.subject | photojournalism | en_US |
dc.subject | sport photography | en_US |
dc.subject | photojournalist | en_US |
dc.subject | Stanislav Tereba | cs_CZ |
dc.subject | fotograf | cs_CZ |
dc.subject | Večerní Praha | cs_CZ |
dc.subject | fotografie | cs_CZ |
dc.subject | fotožurnalistika | cs_CZ |
dc.subject | sportovní fotografie | cs_CZ |
dc.subject | fotoreportér | cs_CZ |
dc.title | Stanislav Tereba: jeho kariéra a fotografický styl | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-22 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 166944 | |
dc.title.translated | Stanislav Tereba: His Career and Photographic Style | en_US |
dc.contributor.referee | Teplá, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism | en_US |
thesis.degree.discipline | Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce mapuje kariéru fotografa Stanislava Tereby, který se proslavil především hlavní cenou v prestižní mezinárodní soutěži World Press Photo, kde uspěl se snímkem fotbalového brankáře Miroslava Čtvrtníčka z utkání hraného v Praze na Letné. Práce se zabývá především Terebovou prací v době, kdy působil v redakci Večerní Prahy, kde strávil většinu své kariéry. Část práce je věnována také samotné Večerní Praze, v jejíž redakci se dostávalo fotografii velké pozornosti. Terebova kariéra od 90. let je pak příznačnou ukázkou problémů, které mnoha novinářům nastaly po sametové revoluci, kdy se média dostávala do soukromého vlastnictví. V práci je také Terebova kariéra zasazena do kontextu vývoje sportovní fotografie v Česku. Terebův fotografický styl je zde zkoumán s využitím sémiotické analýzy a metody kompoziční interpretace. Dále se práce skládá z případové studie zaměřené na Terebův úspěch ve World Press Photo. Terebův snímek je srovnáván s ostatními vítěznými fotografiemi i s konkurencí v samotném ročníku 1959, kdy byl poctěn hlavní cenou i na úkor obvykle oceňovaných válečných fotografií. Pozornost je věnována také vzniku Terebova vítězného snímku od účasti na utkání až po následnou úpravu fotografie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The paper focuses the career of photographer Stanislav Tereba, the only Czech winner of the main World Press Photo Prize. He succeeded with the photography of Miroslav Čtvrtníček, the soccer goalkeeper, played in Prague, Letna stadium. The paper deals mainly with Tereba's work in evening paper Vecerni Praha where the winning photography was paid a great attention there. As well as a lot of journalists since the 1990's Tereba have faced the problems after the Velvet Revolution when his career nearly stopped as the media went to private ownership. Tereba's career is explored in the context of the development of sports photography in the Czech Republic. Tereba's photographic style is studied by using semiotic analysis and the method of compositional interpretation there. In addition, the work consists of a case study of Tereba's success in World Press Photo. Tereba's photography is compared to the other winning photographs as well as to the competition in 1959 when he was honored with the main prize at the expense of war photographs usually awarded. Attention is also paid to the creation of Tereba's winning photography from participation in the stadium to subsequent photo editing. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |