Zobrazit minimální záznam

Stanislav Tereba: His Career and Photographic Style
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorHejbal, Dominik
dc.date.accessioned2017-07-20T13:22:13Z
dc.date.available2017-07-20T13:22:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86494
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje kariéru fotografa Stanislava Tereby, který se proslavil především hlavní cenou v prestižní mezinárodní soutěži World Press Photo, kde uspěl se snímkem fotbalového brankáře Miroslava Čtvrtníčka z utkání hraného v Praze na Letné. Práce se zabývá především Terebovou prací v době, kdy působil v redakci Večerní Prahy, kde strávil většinu své kariéry. Část práce je věnována také samotné Večerní Praze, v jejíž redakci se dostávalo fotografii velké pozornosti. Terebova kariéra od 90. let je pak příznačnou ukázkou problémů, které mnoha novinářům nastaly po sametové revoluci, kdy se média dostávala do soukromého vlastnictví. V práci je také Terebova kariéra zasazena do kontextu vývoje sportovní fotografie v Česku. Terebův fotografický styl je zde zkoumán s využitím sémiotické analýzy a metody kompoziční interpretace. Dále se práce skládá z případové studie zaměřené na Terebův úspěch ve World Press Photo. Terebův snímek je srovnáván s ostatními vítěznými fotografiemi i s konkurencí v samotném ročníku 1959, kdy byl poctěn hlavní cenou i na úkor obvykle oceňovaných válečných fotografií. Pozornost je věnována také vzniku Terebova vítězného snímku od účasti na utkání až po následnou úpravu fotografie.cs_CZ
dc.description.abstractThe paper focuses the career of photographer Stanislav Tereba, the only Czech winner of the main World Press Photo Prize. He succeeded with the photography of Miroslav Čtvrtníček, the soccer goalkeeper, played in Prague, Letna stadium. The paper deals mainly with Tereba's work in evening paper Vecerni Praha where the winning photography was paid a great attention there. As well as a lot of journalists since the 1990's Tereba have faced the problems after the Velvet Revolution when his career nearly stopped as the media went to private ownership. Tereba's career is explored in the context of the development of sports photography in the Czech Republic. Tereba's photographic style is studied by using semiotic analysis and the method of compositional interpretation there. In addition, the work consists of a case study of Tereba's success in World Press Photo. Tereba's photography is compared to the other winning photographs as well as to the competition in 1959 when he was honored with the main prize at the expense of war photographs usually awarded. Attention is also paid to the creation of Tereba's winning photography from participation in the stadium to subsequent photo editing.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectStanislav Terebaen_US
dc.subjectphotographeren_US
dc.subjectVecerni Prahaen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectsport photographyen_US
dc.subjectphotojournalisten_US
dc.subjectStanislav Terebacs_CZ
dc.subjectfotografcs_CZ
dc.subjectVečerní Prahacs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectfotožurnalistikacs_CZ
dc.subjectsportovní fotografiecs_CZ
dc.subjectfotoreportércs_CZ
dc.titleStanislav Tereba: jeho kariéra a fotografický stylcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId166944
dc.title.translatedStanislav Tereba: His Career and Photographic Styleen_US
dc.contributor.refereeTeplá, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce mapuje kariéru fotografa Stanislava Tereby, který se proslavil především hlavní cenou v prestižní mezinárodní soutěži World Press Photo, kde uspěl se snímkem fotbalového brankáře Miroslava Čtvrtníčka z utkání hraného v Praze na Letné. Práce se zabývá především Terebovou prací v době, kdy působil v redakci Večerní Prahy, kde strávil většinu své kariéry. Část práce je věnována také samotné Večerní Praze, v jejíž redakci se dostávalo fotografii velké pozornosti. Terebova kariéra od 90. let je pak příznačnou ukázkou problémů, které mnoha novinářům nastaly po sametové revoluci, kdy se média dostávala do soukromého vlastnictví. V práci je také Terebova kariéra zasazena do kontextu vývoje sportovní fotografie v Česku. Terebův fotografický styl je zde zkoumán s využitím sémiotické analýzy a metody kompoziční interpretace. Dále se práce skládá z případové studie zaměřené na Terebův úspěch ve World Press Photo. Terebův snímek je srovnáván s ostatními vítěznými fotografiemi i s konkurencí v samotném ročníku 1959, kdy byl poctěn hlavní cenou i na úkor obvykle oceňovaných válečných fotografií. Pozornost je věnována také vzniku Terebova vítězného snímku od účasti na utkání až po následnou úpravu fotografie.cs_CZ
uk.abstract.enThe paper focuses the career of photographer Stanislav Tereba, the only Czech winner of the main World Press Photo Prize. He succeeded with the photography of Miroslav Čtvrtníček, the soccer goalkeeper, played in Prague, Letna stadium. The paper deals mainly with Tereba's work in evening paper Vecerni Praha where the winning photography was paid a great attention there. As well as a lot of journalists since the 1990's Tereba have faced the problems after the Velvet Revolution when his career nearly stopped as the media went to private ownership. Tereba's career is explored in the context of the development of sports photography in the Czech Republic. Tereba's photographic style is studied by using semiotic analysis and the method of compositional interpretation there. In addition, the work consists of a case study of Tereba's success in World Press Photo. Tereba's photography is compared to the other winning photographs as well as to the competition in 1959 when he was honored with the main prize at the expense of war photographs usually awarded. Attention is also paid to the creation of Tereba's winning photography from participation in the stadium to subsequent photo editing.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV