Zobrazit minimální záznam

Selected aspects of the state graduation exam through the perspective of Prague's grammar school students
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorAndrýsková, Petra
dc.date.accessioned2017-07-20T13:11:41Z
dc.date.available2017-07-20T13:11:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86434
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je státní maturitní zkouška a její vybrané aspekty z pohledu studentů pražských gymnázií. Cílem práce je zmapovat současnou situaci týkající se státních maturitních zkoušek s důrazem na vybrané aspekty této zkoušky, přičemž na tyto aspekty bude nahlíženo především ze strany bývalých ale i současných studentů pražských gymnázií. Teoretická část nejprve nastiňuje vývoj maturitních zkoušek a dále se věnuje státním maturitním zkouškám, které se od svého uvedení v roce 2011 upravují a mění. Tato část byla inspirována odbornou literaturou, ale také především internetovými zdroji a pracemi vzniklými na podobné téma. V neposlední řadě jsou také zmíněny vybrané mediální ohlasy týkající se tématu státní maturitní zkoušky. Druhá, empirická část, byla vypracována na základě výzkumu provedeném na vybraných pražských gymnáziích. Tento výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným cílem bylo analyzovat vybrané aspekty státní maturitní zkoušky přímo u zdroje - tedy nahlédnout na maturitní zkoušku prostřednictvím studentů, ale také pedagogů. Pedagogové tvořili doplňující skupinu respondentů ve výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this diploma thesis is selected aspects of the state graduation exam through the perspective of Prague's grammar schools students. The aim of this work is to map current situation regarding the state graduation exam with the emphasis on the selected aspects of this exam. These aspects will be seen primarily in terms of the former as well as current students of Prague grammar schools. In the beginning of theoretical part is outlined the development of graduation exams followed by the theme of the state graduation exams, which were launched in 2011 and since then are continuously modified. The theoretical part was inspired by professional literature but also by Internet resources and academic works written on a similar theme. At the end of this part there are also mentioned selected media feedbacks on the topic of state graduation exam. The second empirical part was developed on the research which took place at selected Prague grammar schools. This research was conducted through a questionnaire survey. The aim of the research was to analyze selected aspects of the state graduation exam at source - to see the state graduation exam through students and also teacher's perspective. Teachers were an additional group of respondents in the research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGraduation Examen_US
dc.subjectState Graduation Examen_US
dc.subjectPrague Grammar Schoolsen_US
dc.subjectMinistry of Education and Sportsen_US
dc.subjectCermaten_US
dc.subjectMaturitní zkouškacs_CZ
dc.subjectstátní maturitní zkouškacs_CZ
dc.subjectpražská gymnáziacs_CZ
dc.subjectMŠMTcs_CZ
dc.subjectCermatcs_CZ
dc.titleVybrané aspekty státní maturitní zkoušky z pohledu studentů pražských gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176772
dc.title.translatedSelected aspects of the state graduation exam through the perspective of Prague's grammar school studentsen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je státní maturitní zkouška a její vybrané aspekty z pohledu studentů pražských gymnázií. Cílem práce je zmapovat současnou situaci týkající se státních maturitních zkoušek s důrazem na vybrané aspekty této zkoušky, přičemž na tyto aspekty bude nahlíženo především ze strany bývalých ale i současných studentů pražských gymnázií. Teoretická část nejprve nastiňuje vývoj maturitních zkoušek a dále se věnuje státním maturitním zkouškám, které se od svého uvedení v roce 2011 upravují a mění. Tato část byla inspirována odbornou literaturou, ale také především internetovými zdroji a pracemi vzniklými na podobné téma. V neposlední řadě jsou také zmíněny vybrané mediální ohlasy týkající se tématu státní maturitní zkoušky. Druhá, empirická část, byla vypracována na základě výzkumu provedeném na vybraných pražských gymnáziích. Tento výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným cílem bylo analyzovat vybrané aspekty státní maturitní zkoušky přímo u zdroje - tedy nahlédnout na maturitní zkoušku prostřednictvím studentů, ale také pedagogů. Pedagogové tvořili doplňující skupinu respondentů ve výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this diploma thesis is selected aspects of the state graduation exam through the perspective of Prague's grammar schools students. The aim of this work is to map current situation regarding the state graduation exam with the emphasis on the selected aspects of this exam. These aspects will be seen primarily in terms of the former as well as current students of Prague grammar schools. In the beginning of theoretical part is outlined the development of graduation exams followed by the theme of the state graduation exams, which were launched in 2011 and since then are continuously modified. The theoretical part was inspired by professional literature but also by Internet resources and academic works written on a similar theme. At the end of this part there are also mentioned selected media feedbacks on the topic of state graduation exam. The second empirical part was developed on the research which took place at selected Prague grammar schools. This research was conducted through a questionnaire survey. The aim of the research was to analyze selected aspects of the state graduation exam at source - to see the state graduation exam through students and also teacher's perspective. Teachers were an additional group of respondents in the research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV