Show simple item record

Even Versus Odd Scale in Online Questionnaire
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorBaloušková, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-17T11:24:20Z
dc.date.available2020-08-17T11:24:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86418
dc.description.abstract1 Abstrakt Diplomová práce se věnuje škálám, na kterých vyjadřuje respondent svou míru souhlasu se zadaným výrokem. Konkrétně se zaměřuje na počet bodů na škále, používání střední hodnoty a možnosti "nevím". Vzhledem k tomu, že neexistuje optimální počet hodnot, které by škála měla obsahovat, zaměřuje se autorka na srovnání různě dlouhých škál mezi sebou. Součástí práce je dotazníkové šetření, které v rámci čtyř variant dotazníku testuje odlišnost u sudých i lichých škál s různou délkou. Práce ukazuje, že délka škály ovlivňuje podíl krajních hodnot na škále. Při využití kratších škál respondenti častěji volí extrémy na škále. Jako podobně obtížné pro zodpovězení pak hodnotili respondenti škály bez ohledu na to, zda se jednalo o sudou nebo lichou škálu. Ukázalo se, že při použití sudé škály s položkou "nevím" tuto možnost volili především nerozhodní a neinformovaní respondenti. Častou volbou nerozhodných respondentů byla také střední hodnota v případě liché škály, z toho důvodu pro přesnější zjištění neutrality souhlasu by měly být nabízeny i liché škály v kombinaci s možností odpovědět "nevím". Klíčová slova Škála, měření postojů, lichá škála, sudá škála, střední hodnota, počet bodů na škále, Web survey, online dotazníkcs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This diploma thesis subjects on rating scales that measure respondent's value of the agreement with given statement. Particularly it focuses on a number of scale points and usage of mid-point and option "Don't know". Due to the fact, there is not an optimal number of points that scale should contain the author focuses on comparing scales of different length. This work includes research that uses four types of the questionnaire to test differences between odd and even scales of different lengths. The thesis shows that share of extreme points is based on scale length. With the use of shorter scales, respondents are more likely to choose extreme points. Based on respondents' answers, the difficulty to choose from scale options is similar in both even and odd scales. Option "Don't know" was mostly chosen by indecisive and poorly-informed respondents when the even scale with above-mentioned option was used. In the case of using an odd scale, the mid-point was chosen also mainly by indecisive respondents, so odd scales should be combined with option "Don't know" for better detection of neutrality. Keywords Rating scale, attitude measurement, odd scale, even scale, mid-point, number of scale points, Web survey, online questionnaireen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectattitude measurementen_US
dc.subjectscale pointsen_US
dc.subjectodd scaleen_US
dc.subjecteven scaleen_US
dc.subjectWeb surveyen_US
dc.subjectCAWIen_US
dc.subjectscalingen_US
dc.subjectměření postojůcs_CZ
dc.subjectškálacs_CZ
dc.subjectlichá škálacs_CZ
dc.subjectsudá škálacs_CZ
dc.subjectWeb surveycs_CZ
dc.subjectCAWIcs_CZ
dc.subjectškálovánícs_CZ
dc.titleSudá versus lichá škála v online dotazníkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-19
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId190903
dc.title.translatedEven Versus Odd Scale in Online Questionnaireen_US
dc.contributor.refereeHendl, Jan
dc.identifier.aleph002144568
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Diplomová práce se věnuje škálám, na kterých vyjadřuje respondent svou míru souhlasu se zadaným výrokem. Konkrétně se zaměřuje na počet bodů na škále, používání střední hodnoty a možnosti "nevím". Vzhledem k tomu, že neexistuje optimální počet hodnot, které by škála měla obsahovat, zaměřuje se autorka na srovnání různě dlouhých škál mezi sebou. Součástí práce je dotazníkové šetření, které v rámci čtyř variant dotazníku testuje odlišnost u sudých i lichých škál s různou délkou. Práce ukazuje, že délka škály ovlivňuje podíl krajních hodnot na škále. Při využití kratších škál respondenti častěji volí extrémy na škále. Jako podobně obtížné pro zodpovězení pak hodnotili respondenti škály bez ohledu na to, zda se jednalo o sudou nebo lichou škálu. Ukázalo se, že při použití sudé škály s položkou "nevím" tuto možnost volili především nerozhodní a neinformovaní respondenti. Častou volbou nerozhodných respondentů byla také střední hodnota v případě liché škály, z toho důvodu pro přesnější zjištění neutrality souhlasu by měly být nabízeny i liché škály v kombinaci s možností odpovědět "nevím". Klíčová slova Škála, měření postojů, lichá škála, sudá škála, střední hodnota, počet bodů na škále, Web survey, online dotazníkcs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This diploma thesis subjects on rating scales that measure respondent's value of the agreement with given statement. Particularly it focuses on a number of scale points and usage of mid-point and option "Don't know". Due to the fact, there is not an optimal number of points that scale should contain the author focuses on comparing scales of different length. This work includes research that uses four types of the questionnaire to test differences between odd and even scales of different lengths. The thesis shows that share of extreme points is based on scale length. With the use of shorter scales, respondents are more likely to choose extreme points. Based on respondents' answers, the difficulty to choose from scale options is similar in both even and odd scales. Option "Don't know" was mostly chosen by indecisive and poorly-informed respondents when the even scale with above-mentioned option was used. In the case of using an odd scale, the mid-point was chosen also mainly by indecisive respondents, so odd scales should be combined with option "Don't know" for better detection of neutrality. Keywords Rating scale, attitude measurement, odd scale, even scale, mid-point, number of scale points, Web survey, online questionnaireen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV