Show simple item record

Blesk - The History and Development of the Most Read Daily Newspaper in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorDernerová, Žaneta
dc.date.accessioned2017-07-20T10:27:43Z
dc.date.available2017-07-20T10:27:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86414
dc.description.abstractPráce je zaměřena na vývoj nejúspěšnějšího českého bulvárního deníku Blesk. Jsou zde srovnávány rozdíly českého bulváru s bulvárem zahraničním. Rovněž je popsána historie československého a českého bulvárního tisku, od první republiky po současnost. V práci jsou také zmíněny další české bulvární listy, z nichž většině se nepodařilo Blesku konkurovat. V současnosti zde kromě Blesku zůstává jediný bulvární deník, a to Aha!, které je však vlastněno stejnou vydavatelskou skupinou. V této práci jsou také zmíněny hlavní osobnosti, které dotvářely charakter Blesku, zejména z řad šéfredaktorů, ale nechybějí ani postavy, které se s redakcí a vydavatelem Blesku dostaly do konfliktu, protože se cítily být poškozeny tím, co o nich deník uvedl na svých stránkách. S pomocí kvalitativních analýz je zde sledován vývoj grafické podoby titulních stran a jejich symbolického sdělení. Kvantitativní analýzou je rovněž sledováno, jak se měnil výběr témat na titulních stranách pod vedením různých šéfredaktorů.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis aims at the development of the most successful Czech tabloid journal Blesk. It starts with the comparison of Czech and foreign tabloids. Subsequently, it captures the history of Czechoslovakian and Czech tabloids from the First Republic until the present day. This thesis also deals with the journals that unsuccessfully tried to compete with the journal Blesk. Nowadays, the only remaining tabloid journal is Aha!, nevertheless it is owned by the same publishing company as the journal Blesk. Further, the thesis pays attention to the main personalities who helped to shape the form of the journal. It inquires into the development of the graphical shape of the front pages and it tries to interpret their symbolical message, both by the means of qualitative analyses. Alongside that, it deals with the editors and their influence on the development of the journal, its visual form, and the choice of topics on the front pages. The journal Blesk also includes advertisements, and this thesis focuses on that too.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBlesken_US
dc.subjecttabloiden_US
dc.subjectyellow pressen_US
dc.subjectyellow journalismen_US
dc.subjectdailyen_US
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.subjectbulvárcs_CZ
dc.subjecttabloidcs_CZ
dc.subjectdenní tiskcs_CZ
dc.subjectžlutá žurnalistikacs_CZ
dc.titleBlesk - historie a vývoj nejčtenějšího deníku v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-21
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId166943
dc.title.translatedBlesk - The History and Development of the Most Read Daily Newspaper in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na vývoj nejúspěšnějšího českého bulvárního deníku Blesk. Jsou zde srovnávány rozdíly českého bulváru s bulvárem zahraničním. Rovněž je popsána historie československého a českého bulvárního tisku, od první republiky po současnost. V práci jsou také zmíněny další české bulvární listy, z nichž většině se nepodařilo Blesku konkurovat. V současnosti zde kromě Blesku zůstává jediný bulvární deník, a to Aha!, které je však vlastněno stejnou vydavatelskou skupinou. V této práci jsou také zmíněny hlavní osobnosti, které dotvářely charakter Blesku, zejména z řad šéfredaktorů, ale nechybějí ani postavy, které se s redakcí a vydavatelem Blesku dostaly do konfliktu, protože se cítily být poškozeny tím, co o nich deník uvedl na svých stránkách. S pomocí kvalitativních analýz je zde sledován vývoj grafické podoby titulních stran a jejich symbolického sdělení. Kvantitativní analýzou je rovněž sledováno, jak se měnil výběr témat na titulních stranách pod vedením různých šéfredaktorů.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis aims at the development of the most successful Czech tabloid journal Blesk. It starts with the comparison of Czech and foreign tabloids. Subsequently, it captures the history of Czechoslovakian and Czech tabloids from the First Republic until the present day. This thesis also deals with the journals that unsuccessfully tried to compete with the journal Blesk. Nowadays, the only remaining tabloid journal is Aha!, nevertheless it is owned by the same publishing company as the journal Blesk. Further, the thesis pays attention to the main personalities who helped to shape the form of the journal. It inquires into the development of the graphical shape of the front pages and it tries to interpret their symbolical message, both by the means of qualitative analyses. Alongside that, it deals with the editors and their influence on the development of the journal, its visual form, and the choice of topics on the front pages. The journal Blesk also includes advertisements, and this thesis focuses on that too.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV