Procedural terrain modeling using polygonal sketching
Procedurální modelování terénů čtrtáním polygonů
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86223Identifiers
Study Information System: 181488
Collections
- Kvalifikační práce [9671]
Author
Advisor
Referee
Beneš, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
procedurální modelování, eroze, terénKeywords (English)
procedural modeling, erosion, terrainTato práce se zabývá metodou skicování virtuálního terénu pomocí polygonů, kde každý polygon představuje charakteristiku terénu. Každá charakteristika je generována na vrstvu a výsledný terén je pak získán spojením těchto vrstev. Mezivýsledek může být dále upraven konvolučními štětci, erodován nebo mít vygenerované povodí řek. Konečný výsledek lze zobrazit ve 3D. Implementace umožňuje uživateli ukládat a načítat projekt stejně jako exportovat konečnou výškovou mapu.
This work presents a method of virtual terrain sketching using polygons where each polygon represents a feature of the terrain. Each feature is generated to a layer and the resulting terrain is then obtained by merging those layers. It can be further edited by convolution brushes, eroded, or have a river drainage generated. The final result can be previewed in 3D. The implementation allows a user to save and load the project as well as export the final height map.