Procedural terrain modeling using polygonal sketching
Procedurální modelování terénů čtrtáním polygonů
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86223Identifikátory
SIS: 181488
Kolekce
- Kvalifikační práce [10932]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
procedurální modelování, eroze, terénKlíčová slova (anglicky)
procedural modeling, erosion, terrainTato práce se zabývá metodou skicování virtuálního terénu pomocí polygonů, kde každý polygon představuje charakteristiku terénu. Každá charakteristika je generována na vrstvu a výsledný terén je pak získán spojením těchto vrstev. Mezivýsledek může být dále upraven konvolučními štětci, erodován nebo mít vygenerované povodí řek. Konečný výsledek lze zobrazit ve 3D. Implementace umožňuje uživateli ukládat a načítat projekt stejně jako exportovat konečnou výškovou mapu.
This work presents a method of virtual terrain sketching using polygons where each polygon represents a feature of the terrain. Each feature is generated to a layer and the resulting terrain is then obtained by merging those layers. It can be further edited by convolution brushes, eroded, or have a river drainage generated. The final result can be previewed in 3D. The implementation allows a user to save and load the project as well as export the final height map.