Kefírer jako marketingový fenomén
Kefíref as marfketing fenomen
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86152Identifiers
Study Information System: 179907
Collections
- Kvalifikační práce [16829]
Author
Advisor
Referee
Zezulková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Kefírer, Adolf Hitler, humor, provokace, jazyková kreativita, značka, strategie, marketing, marketingová komunikaceKeywords (English)
Kefírer, Adolf Hitler, humour, provocation, language creativity, brand, strategy, marketing, marketing communicationsCílem práce s názvem Kefírer jako marketingový fenomén je zanalyzovat rozsáhlou problematiku této netradiční značky, která svým názvem i grafickým ztvárněním odkazuje k nacistickému vůdci Adolfu Hitlerovi. Kvůli využití černého humoru právě ve spojitosti s osobou Hitlera značka přitáhla pozornost široké veřejnosti. Nicméně jak rychle značka zazářila, tak rychle její sláva pohasla. Práce nejprve nastiňuje krátkou historii značky a srovnává ji s jinými krátkodobými trendy. Dále práce pokračuje částí věnovanou marketingu, marketingové komunikaci a budování značky ve spojitosti se značkou Kefírer. Následující oddíl se zabývá zvláštními rysy marketingových komunikátů, které jsou zajímavé především z pohledu stylistky. Tato kapitola také obsahuje podrobnou analýzu jazykových prostředků vyskytujících se v komunikaci značky Kefírer. Předposlední část práce se věnuje výsledkům výzkumu vnímání značky, jenž byl proveden autorkou. Výzkum přináší cenné informace týkající se postojů veřejnosti ke značce a zároveň pomáhá zjistit, jaký byl efekt marketingové komunikace. V závěrečném oddílu je počínání značky Kefírer zhodnoceno, na základě čehož je formulováno doporučení pro ostatní značky.
The thesis Kefírer: the marketing phenomenon aims to analyse this unusual Czech brand that is based on Adolf Hitler parody. The brand gained attention due to black humour communication connected to Hitler and became very popular. Nevetheless, it was just a short- time effect. Firstly, the thesis presents the brand creation and the brand development and compares this case to similar trends. The next part describes marketing, marketing communications and brand building related to Kefírer. The next chapter analyses the specifics of marketing texts especially from the point of stylistics. The following part states the fundings of the research conducted by the author. Revealed facts allow to clarify brand attitude and efficiency of marketing communications. The last chapter aims to evaluate the unique case of Kefírer and give a recommendation for the other brands.