Proměna vnímání žen v marketingu na příkladu kampaní Dove
The evolution of the perception of women in marketing: Dove campaigns
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86087Identifiers
Study Information System: 179750
Collections
- Kvalifikační práce [12490]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords
Keywords not founddnešní společnosti můžeme pozorovat to, že gender, tedy pohlaví, stále hraje velmi velkou tom, jak je formován náš pohled na svět. Bohužel se stále setkáváme s tím, že genderová či nekorektnost velmi blízce souvisí s našimi názory. Marketing, média a reklama jsou oblastmi, ve kterých je prezence sexismu obzvláště viditelná a můžeme tak říct, že má zásadní vliv na naše uvažování, jednání a chování vůči ostatním. Dnešní marketingov praktiky se soustředí na zobrazování určitých archetypů, jež mají v generalizovaném měřítku fyziologické vlastnosti, které jsou považovány jako přitažlivé (např. štíhlá a vysoká postava, symetrická tvář, europoidní původ, světlé vlasy, aj.). Toto měřítko ovšem nejde generalizovat na celou populaci a logicky tak nemůže reprezentovat odlišnosti, které jsou v naší kultuře nastoleny. Tyto standarty nedosažitelné krásy mohou v určitých lidech vyvolávat pocit méněcennosti či odmítnutí sama sebe. Touha po dosažení stereotypů v médiích může vést různým mentálním poruchám či onemocněním, jako je například porucha příjmu potravy, a jiné. Nicméně i dnes můžeme pozorovat nové trendy, díky kterým se marketingové strategie začínají soustředit na reálnější reprezentaci reklamách. Tyto praktiky můžeme pozorovat například v nedávných kampaních kosmetické značky Dove. Ta se soustředí na pomocí...