Zobrazit minimální záznam

Network Readiness and Internet Usage in the European Union
dc.contributor.advisorSerdarevič, Goran
dc.creatorNikodym, Jakub
dc.date.accessioned2017-07-06T09:55:24Z
dc.date.available2017-07-06T09:55:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85961
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu klíčových faktorů v oblasti zavádění a využívání širokopásmového internetu v Evropské unii. Zkoumáme zejména vliv pokrytí na substituci fixního připojení mobilním internetem a následný dopad počítačových dovedností a vzdělávacích parametrů na využívání elektronických služeb. V posledních letech prošly tyto oblasti digitální ekonomiky EU důležitými proměnami, a to zejména díky zavedení rychlejších sítí nové generace a rozvoji webových aplikací, což s sebou přineslo zásadní změny na trhu. Výzkumné otázky se zabývají rozhodováním domácností v oblasti širokopásmového připojení, jakožto i efektem vzdělávání a digitálních dovedností na používání e-služeb. Kvalitativní analýza se zaměřuje na rozdíly mezi členskými státy EU s ohledem na stěžejní ukazatele stanovené v cílech digitální agendy strategie Evropa 2020. Panelová data v empirické analýze nám slouží k zodpovězení dvou výzkumných otázek. Výsledky naznačují, že pokrytí má výrazný vliv na nahrazování širokopásmového kabelového připojení mobilním internetem a také potvrzují význam počítačových dovedností pro využití e-služeb v EU.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis of key drivers of broadband internet take-up and usage in the European Union. In particular, we explore the coverage effect on fixed-to-mobile broadband substitution and the consequent impact of computer skills and education parameters on e- services usage. These fields have undergone rapid transformation within the EU digital economy in recent years, especially due to the introduction of faster 'next generation' broadband networks and development of web applications. The research question investigates decisions of households with regards to broadband adoption as well as the impact of education and digital skills on the use of e-services. Our qualitative analysis examines differences in performance across EU member states considering key indicators set by the Digital Agenda for Europe 2020 policy objectives. We then apply empirical methods using panel data to test our two research questions. Our findings suggest that there is a significant effect of network coverage on the fixed-to-mobile broadband substitution and we confirm the relevance of computer skills on the increased usage of e-services in the EU.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectEUcs_CZ
dc.subjectinformační technologiecs_CZ
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectEUen_US
dc.subjectICTen_US
dc.titleNetwork Readiness and Internet Usage in the European Unionen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-15
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId185480
dc.title.translatedNetwork Readiness and Internet Usage in the European Unioncs_CZ
dc.contributor.refereePrinc, Michael
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu klíčových faktorů v oblasti zavádění a využívání širokopásmového internetu v Evropské unii. Zkoumáme zejména vliv pokrytí na substituci fixního připojení mobilním internetem a následný dopad počítačových dovedností a vzdělávacích parametrů na využívání elektronických služeb. V posledních letech prošly tyto oblasti digitální ekonomiky EU důležitými proměnami, a to zejména díky zavedení rychlejších sítí nové generace a rozvoji webových aplikací, což s sebou přineslo zásadní změny na trhu. Výzkumné otázky se zabývají rozhodováním domácností v oblasti širokopásmového připojení, jakožto i efektem vzdělávání a digitálních dovedností na používání e-služeb. Kvalitativní analýza se zaměřuje na rozdíly mezi členskými státy EU s ohledem na stěžejní ukazatele stanovené v cílech digitální agendy strategie Evropa 2020. Panelová data v empirické analýze nám slouží k zodpovězení dvou výzkumných otázek. Výsledky naznačují, že pokrytí má výrazný vliv na nahrazování širokopásmového kabelového připojení mobilním internetem a také potvrzují význam počítačových dovedností pro využití e-služeb v EU.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the analysis of key drivers of broadband internet take-up and usage in the European Union. In particular, we explore the coverage effect on fixed-to-mobile broadband substitution and the consequent impact of computer skills and education parameters on e- services usage. These fields have undergone rapid transformation within the EU digital economy in recent years, especially due to the introduction of faster 'next generation' broadband networks and development of web applications. The research question investigates decisions of households with regards to broadband adoption as well as the impact of education and digital skills on the use of e-services. Our qualitative analysis examines differences in performance across EU member states considering key indicators set by the Digital Agenda for Europe 2020 policy objectives. We then apply empirical methods using panel data to test our two research questions. Our findings suggest that there is a significant effect of network coverage on the fixed-to-mobile broadband substitution and we confirm the relevance of computer skills on the increased usage of e-services in the EU.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV