Network Readiness and Internet Usage in the European Union
Network Readiness and Internet Usage in the European Union
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85961Identifikátory
SIS: 185480
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Princ, Michael
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
15. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
internet, EU, informační technologieKlíčová slova (anglicky)
internet, EU, ICTTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu klíčových faktorů v oblasti zavádění a využívání širokopásmového internetu v Evropské unii. Zkoumáme zejména vliv pokrytí na substituci fixního připojení mobilním internetem a následný dopad počítačových dovedností a vzdělávacích parametrů na využívání elektronických služeb. V posledních letech prošly tyto oblasti digitální ekonomiky EU důležitými proměnami, a to zejména díky zavedení rychlejších sítí nové generace a rozvoji webových aplikací, což s sebou přineslo zásadní změny na trhu. Výzkumné otázky se zabývají rozhodováním domácností v oblasti širokopásmového připojení, jakožto i efektem vzdělávání a digitálních dovedností na používání e-služeb. Kvalitativní analýza se zaměřuje na rozdíly mezi členskými státy EU s ohledem na stěžejní ukazatele stanovené v cílech digitální agendy strategie Evropa 2020. Panelová data v empirické analýze nám slouží k zodpovězení dvou výzkumných otázek. Výsledky naznačují, že pokrytí má výrazný vliv na nahrazování širokopásmového kabelového připojení mobilním internetem a také potvrzují význam počítačových dovedností pro využití e-služeb v EU.
This thesis focuses on the analysis of key drivers of broadband internet take-up and usage in the European Union. In particular, we explore the coverage effect on fixed-to-mobile broadband substitution and the consequent impact of computer skills and education parameters on e- services usage. These fields have undergone rapid transformation within the EU digital economy in recent years, especially due to the introduction of faster 'next generation' broadband networks and development of web applications. The research question investigates decisions of households with regards to broadband adoption as well as the impact of education and digital skills on the use of e-services. Our qualitative analysis examines differences in performance across EU member states considering key indicators set by the Digital Agenda for Europe 2020 policy objectives. We then apply empirical methods using panel data to test our two research questions. Our findings suggest that there is a significant effect of network coverage on the fixed-to-mobile broadband substitution and we confirm the relevance of computer skills on the increased usage of e-services in the EU.